|
|
12
mei 2007
- 2e wedstrijd
Wedstrijd 2 VeKa NK autocross 12 mei 2007
Aalten
Je komt op verhaal in de Achterhoek zo vertelt de slogan van
het VVV ons. Dat is niet de reden dat we naar het buurtschap IJzerlo
afreisden wat onder Aalten valt. Onze reden was de 2e wedstrijd
om het open VeKa Nederlands kampioenschap autocross.
In de aanloop naar deze 2e NK wedstrijd van het seizoen 2007 kreeg
de Stichting Sportevenementen Aalten een déj± vu. Tijdens de NK
in 2006 was het de week voor de NK ook dramatisch qua weer. Er
werd toen zelfs nog getwijfeld of de NK wel plaats kon vinden.
Toen lag de baan er prima maar zwaar bij, alleen was het rennerskwartier
een grote modderpoel.
Hoe anders was het dit jaar. Na 7 weken droogte kon heel Nederland
wel wat regen gebruiken en dat kwam dan ook met bakken uit de
hemel vallen. Voor de baan en het rennerskwartier was het gelukkig
allemaal geen probleem op de vrijdag. Toch had de enorme regenbui
van vrijdag op zaterdagnacht het rennerskwartier nog behoorlijk
aangetast. Niet zo'n enorme modderpoel als in 2006 maar nat was
het zeker wel.
Technische nacontrole
De technische keuringen van de standaard auto's, waaronder
de juniorklasse en de standaardklasse vallen, zouden dit jaar
strenger worden aangepakt. De technische commissie beslist hiervoor
's middags al welke klasseringen in de einduitslag van beide klassen
aan een technische nacontrole worden onderworpen. Deze nieuwe
regel zorgde in Haarle na afloop van de finales voor een zuur
gezicht bij de winnaar van de juniorklasse Remco Reints. Naar
verluid door het niet afstaan van zijn computer uit de Suzuki
Swift werd hij door de technische commissie zonder pardon uit
de einduitslag verwijderd. Zo bleef de hoogste trede van het podium
bij de juniorklasse dus onbezet.
Onder voorbehoud werden de eerste 2 prijzen van de standaardklasse
uitgereikt. Zowel winnaar Ronnie Vetketel als de man op de 2e
plaats Hendrik Stadman kregen hun prijs onder voorbehoud uitgereikt.
Bij Ronnie Vetketel was eigenlijk alles al wel goed gekeurd maar
bij Hendrik Stadman werd de computer uit de Nissan niet direct
herkend. In de week erna heeft Stadman de nodige telefoontjes
moeten plegen en uiteindelijk kwam het bewijs vanuit Japan. Dus
toch een legale computer voor Stadman en zo bleven de 29 punten
in Annen.
Door een per direct ingevoerde reglementswijziging, zo bleek uit
een aankondiging op het officiele prikbord, zullen alle deelnemers
die niet aan de technische nacontrole willen meewerken voor het
hele seizoen worden uitgesloten van deelname.
Stichting Sportevenementen Aalten
Door de reglementswijziging welke doorgevoerd is in 2007
werd de baan 100 meter korter gemaakt dan vorig jaar. Het reglement
schrijft dit jaar namelijk een minimale lengte van 500 meter en
een maximale lengte van 700 meter voor. Vandaar dat de baan minder
lengte heeft dan in 2006. Toch lag er weer een prachtig uitdagende
baan op de rijders te wachten. Ook nu weer een enorm brede baan
met een al evenzo brede en weer uitdagende chicane. Er is dus
de afgelopen weken weer het nodige werk verzet door de SSA en
gelukkig bleek dit allemaal niet voor niets. Vooral het grote
aantal kilverborden, tractoren en shovels was indrukwekkend. Deze
waren ook nodig daar de baan enorm veel onderhoud vergde. Opvallend
waren het aantal valse starts in de manches. Zoals altijd kost
dit enorm veel tijd. Het leek dan ook wel of de starter naarmate
de dag volgde dan ook minder kritisch werd. Ofwel van afstand
leken er later op de dag een aantal, in onze ogen dan, valse starts
niet meer afgevlagd te worden.
Het deelnemers aantal bleef met 197 net onder de 200 steken. Misschien
door het slechte weer zijn er toch een aantal niet komen rijden
in Aalten. De thuisblijvers kregen ongelijk. De baan was wel erg
zwaar maar niet zo nat dat er niet gereden kon worden. Na alle
1e manches kwam het droge en veel lichtere zand al boven maar
er hoefde niet gesproeid te worden vandaag.
Een grote pluim dus op de hoed van SSA alleen had een meer geroutineerde
speaker wel op zijn plaats geweest.
Bizar wedstrijdverloop
In een van de 2e manches van de Sprint 2000 ging het
goed mis in de eerste bocht na de start. Peter Versluis werd aangetikt
aan de achterzijde van zijn sprinter waardoor hij acuut rechtsaf
sloeg. Hierdoor belandde hij weer onder de sprinter van Douwe
Snip die hierdoor hard over de kop sloeg. Ook Jack Dikmans werd
hard geraakt en rolde parallel mee en was de chaos compleet. Een
volledige herstart volgde waar in ieder geval de 'geraakten' niet
meer aan konden deelnemen. Als er een complete herstart plaats
gaat vinden schrijft het reglement voor dat hier 15 minuten reparatie
tijd voor geldt. (Note: het staat wel wat ingewikkeld in het reglement
omschreven). De tijd tussen de crash en de herstart was dit niet
en zodoende diende Peter Versluis een protest in. De Spoco's hebben
het protest geldig verklaard waardoor de manche moest worden over
gedaan. Dit kon pas nadat de keverklasse haar 3e manche reed.
Hierdoor werd het verloop van de manches danig in de war geschopt.
De resterende sprint 2000 manches werden hierdoor weer verplaatst
na de super klasse. Gezien de weinige kleine finales werd ook
de kleine finale van de sprint 2000 na de finale van de toerwagens.
Volgt u het nog? Dit resulteerde er dan ook in dat de afsluitende
finale die van de sprint 2000 zou worden.
Netjes opgelost door het BSAC en de rest van de organisatie.
Juniorklasse
Thij Twaalfhoven heeft woord gehouden want belofte maakt
schuld. Na de schade in Haarle beloofde hij om weer met een strakke
Peugeot 106 aan de start te staan. En inderdaad was de grijze
106 weer mooi strak gemaakt.
Er waren 'maar' 28 deelnemers in de juniorklasse. Te weinig voor
een kleine finale want daarvoor zijn er meer dan 30 nodig. De
beste 15 plaatsten zich dus rechtstreeks voor de finale. Michael
Scherff was de gelukkige die zich als 15e en dus laatste had geplaatst
voor deze finale. Opvallend was de finaleplaats, op rij 2, voor
Miranda Verhees. Zus Mariska heeft waarschijnlijk een aantal praktische
tips gegeven en Miranda heeft deze tips dus ter hand genomen.
Zo als het nu dus lijkt is zij een snelle leerlinge gebleken.
De juiste genen werken hier natuurlijk ook wel aan mee.
De start van de finale was een prooi voor de groene Fiat van Richard
Martens. Hij heeft hier een 3-tal ronden van kunnen genieten alvorens
Jan Brookman er voorbij schoot. De Citroen rijder wurmde zijn
AX erlangs en leek op weg naar een gemakkelijke overwinning.
In eerste instantie werd het Brookman nog moeilijk gemaakt door
Sander de Haan en samen maakten ze er een mooie en faire strijd
van. Helaas viel Sander terug naar de 7e plaats.
Oud Nederlands kampioen Marcel Reints wilde ook wel weer eens
van voor rijden. Na een aantal jaren trouwe dienst heeft de jonge
rijder zijn vertrouwde VW Polo ingeruild voor een zeer rappe Peugeot
205. Na vorige week op de klei in Kerkdriel te hebben getest blijkt
de auto ook op het zand erg snel te zijn. In de laatste ronden
kwam Reints dan ook steeds dichter in de buurt van Brookman. In
de echt laatste ronde kon Reints net voor de chicane nog tot een
echte aanval komen. Gelukkig voor Brookman kon hij deze aanval
nog net afslaan. Op de finishlijn was er nog een alles of niets
poging van Reints die in dit geval op niets uitliep. Niets was
in dit geval de 2e plaats in deze spannende finale. Jan Brookman
eiste dus de overwinning voor zich op. Richard Martens mocht aan
het einde van de finale de 3e plaats mee naar Nieuwlande nemen.
Standaardklasse
De dag begon met de mededeling dat Emile Glas in Haarle
zwart heeft gekregen. Hierdoor komt de 3e plaats van deze NK in
de standaardklasse in handen van Christiaan van Dijk.
Met 61 deelnemers weer ver uit de grootste groep deelnemers. Door
dit deelnemersaantal stonden er maar liefst 5 manches aan het
vertrek. Aangezien er maar 27 deelnemers in totaal aan de kleine
en grote finale kunnen deelnemen moesten we na 3 manches afscheid
nemen van 34 deelnemers. In de standaardklasse moet je dus van
goede huize komen om in 1 van de finales te komen. Anders houdt
het na 3x rijden op en kun je gewoon weer huiswaarts keren. De
kleine finale begon goed voor Harrie Veldhuis. De zwarte Seat
Ibiza bleek aan het einde echter niet opgewassen tegen Peter Cents.
Met een 2e plaats ging Veldhuis wel over naar de finale en zo
was er ook een plaatsje voor Kees de Hoop. In de oude auto van
Peter Bogerd pakte hij de laatste finale plaats.
Pieter van Beek met de mooie oranje Peugeot 206 had ook nog lang
uitzicht op de 3e plaats. Met een nieuwe en weer rokende motor
na de grote schade in Haarle mocht het niet zo zijn.
Op voorhand stond eigenlijk al vast dat de overwinning naar een
Toyota MR2 zou gaan. Zowel Ronnie Vetketel als Peter Lensink waren
oppermachtig met 3x winst in de manches op de zware zandbaan in
Aalten. Kopstart was er voor Ronnie Vetketel die direct daarna
buitenom voorbij werd gestoken door de andere MR2 van Peter Lensink.
Hierna liepen ze beide ver weg van de rest van het veld. Door
zeer strak te sturen duldde Peter Lensink zijn concurrent Ronnie
Vetketel geen moment in de buurt. Door een paar kleine foutjes
van Lensink kon Vetketel wel wat dichterbij komen maar een echte
bedreiging vormde Vetketel nooit. Met een 1e plaats in Haarle
en een 2e hier in Aalten zet Vetketel een grote stap in de richting
van de Nederlandse kampioenstitel. Uiteraard is het nog erg vroeg
in het seizoen en moeten de kleiwedstrijden nog komen. Deze wedstrijden
liggen de MR2's een stuk minder en hier zullen de Astra's wat
meer in opmars komen.
Hendrik Stadman had een mooie strijd met Pascal Paling. Helaas
voor Paling eindigde zijn finale in de greppel waardoor Stadman
afstevende op een 3e plaats. Patrick Spies, de regerend kampioen,
probeerde snelle lijnen buitenom te rijden. Aan het begin niet
zo effectief maar aan het einde kwam de Nissan van Stadman steeds
dichterbij. Niet dichtbij genoeg zo moest Spies genoegen nemen
met de 4e plek.
Hieruit blijkt wel dat de top van de standaardklasse dit jaar
enorm dicht bij elkaar zit. De mindere zandrijders, waaronder
Chris Wagenaar, laten ook nu al zien erg goed mee te kunnen komen.
En dan te bedenken dat er nog 3 klei wedstrijden volgen. Het vervolg
van het NK zal hierdoor enorm spannend gaan worden.
Toerwagen
Helaas maar 1 manche met toerwagens aan de start want
ze waren maar met 14.
Rob van Kuringe is er nog steeds niet bij. Zijn motor is nog niet
helemaal klaar maar hij hoopt tijdens de volgende NK in Kessel
voor het eerst weer van de partij te zijn.
Frederik Veldhuizen was gebrand op een goed resultaat na zijn
zwarte vlag in Haarle. Dit bleek niet tijdens de start van de
finale. Misschien kwam het door de regen die op het moment van
de start van de finale naar beneden kwam. Toon Kooremans trok
zich hier niets van aan en pakte net als in Haarle de kopstart.
Het is een genot om de prachtige Porsche over de baan te zien
gaan. Vooral de hoge rechte lijn snelheid van de Brabander is
erg overtuigend. De wegligging van de zware Porsche laat nog wel
wat te wensen over waardoor Toon terugzakte in de finale.
Anton Roor die dit jaar zijn zo vertrouwde VW heeft ingeruild
voor een Astra maalde niet om de regen en haalde Kooremans overtuigend
in. Marco Tuchter deed toen al voor spek en bonen mee. Door technische
problemen moest hij het hele veld aan zich voorbij laten gaan
en kon hij niets anders doen dan rustig zijn ronden uitrijden
in de hoop dat er nog iemand uitviel. Helaas voor Tuchter gebeurde
dit niet en werd hij uiteindelijk 10e.
Na de kapotte Hayabusa motor in Haarle heeft Team Breederland
weer een vers motortje gemonteerd. Door problemen met zijn rug
heeft Nico het stuur dit jaar noodgedwongen over moeten geven
aan zijn broer Peter. Dat deze erg snel gewend is aan de overstap
van de Astra naar de Suzuki Swift toonde hij in Aalten. Anton
Roor was een maatje te groot vandaag dus restte niets meer dan
de 2e plaats.
Zoals gezegd bleek Anton Roor dus te sterk voor iedereen vandaag.
De geel/grijze Opel Astra werd onnavolgbaar naar zijn allereerste
NK overwinning gestuurd. Een dolblije Roor nam dus het maximale
punten aantal mee naar Bodegraven. De laagste trede op het podium
was voor de slecht gestarte Frederik Veldhuizen. De titelsponsor
van de Sprint 2000 klasse heeft bijna het complete veld moeten
doorworstelen om uiteindelijk op de 3e plaats uit te komen.
Keverklasse
Ook vandaag gaven de oud-kampioenen Arjan Stokkink
en Johan Zomer weer de toon aan. Vooral Stokkink was erg sterk
en wist maar 1 manche niet te winnen en werd daarin slechts
2e. In de eerste manches waren er al enorme motorschades voor
zowel Jemke Veenstra, die een overstap naar de stockcars (!)
overweegt en Richard van Schaick. Exit dus voor deze 2 mannen.
Door het geringe aantal deelnemers van 26 was er geen kleine
finale vandaag voor de keverklasse. Bij minder dan 30 deelnemers
is dit helaas het geval. Voor onze promo rijder Bram den Hertog
kwam het wel goed uit. Hij plaatste zich nu rechtstreeks voor
de finale en mocht als een na laatste zijn plekje op de laatste
rij uitzoeken en stond ingeklemd tussen broer en zus de Haan.
Leuk detail is dat Bram ook zo eindigde in de finale. Als 7e
werd hij geklasseerd ook weer tussen Frits en Aafje de Haan
in.
Gerald Kemper de regerend kampioen kende geen gelukkige start
vandaag. In de 3e manche viel alles pas op zijn plaats en wist
hij die winnend af te sluiten. Al met al toch keurig als 7e
in de finale. Of hij ook dit jaar zonder overwinning de titel
gaat pakken ligt niet voor de hand. Maar in 2006 zat ook het
venijn in de staart dus wie weet.
De regen kwam nu ook weer even een kijkje nemen in Aalten. Dus
ver onder de paraplu gedoken zagen we Johan Zomer als eerste
de bocht nemen. Hierin miste Arjan Stokkink net even de aansluiting
en dat wist hij niet meer goed te maken. Johan Zomer gaf de
Ford motor getuned door zijn neef Bert Zomer flink de sporen.
Hij werd niet meer achterhaald door de concurrentie en zo was
de 2e NK wedstrijd een prooi voor hem.
Achter Zomer ontstond in het begin een mooie strijd tussen Jan-Paul
Klaster en Lammert Brink. Brink kon het gat maar niet vinden
en in de laatste ronde forceerde hij een gat. Hij reed bijna
over Klaster heen die gelukkig toch nog op de baan en voor Brink
kon blijven.
In de chicane net voor de finish zette Brink zijn kever nogmaals
ruw tegen die van Klaster aan wat de wedstrijdleiding ook niet
ontgaan was. Na melding bij de wedstrijdleiding kreeg Brink
te horen dat hij voor deze acties zwart had gekregen. Zo kan
Brink in 2007 de titel waarschijnlijk wel weer vergeten. Zo
verdiende Jan-Paul Klaster dus zijn terechte 3e plaats en schoof
iedereen dus een plaatsje op. Arjan Stokkink pakte nu dus de
3e plaats en staat in de tussenstand gedeeld 1e met Johan Zomer.
Sprint 1600
Het wil maar niet lukken om een hoop deelnemers in
de Sprint 1600 te krijgen. Er stonden er ook nu maar weer 19
aan de start. In de eerste manche namen we direct al afscheid
van Peter van Drunen. Een slecht lopende combinatie van motor
en bak zorgde voor zijn Waterloo. Een aanwinst was er ook. Jean-Pierre
van Grieken heeft zijn Audi aan de kant gezet en de oude 1600
auto van de Bultink broers overgenomen. Dat een toerwagen heel
iets anders is dan een sprinter maakte hij in de 2e manche mee.
Een aardige koprol was daarin zijn deel. Al met al geen finale
maar was hij ook niet de slechtste bij zijn debuut. In de eindstand
eindigde hij op plaats 16.
Uit Luxemburg komt de nieuwe Nederlands kampioen Sprint 1600
in 2007. John Lagodny was weer oppermachtig in de manches en
trok 3x de volle winst naar zich toe. Ook Edwin Tolkamp voelde
zich in zijn element op zijn thuisbaan. In de eerste manche
leek dit niet zo met een 4e plaats maar daarna volgden 2 overwinningen
en was de 2e finaleplaats voor hem. Pechvogel in Haarle Johan
Schoenmakers was vandaag wel sterk met de motorfiets. Als vijfde
in de finale stond hij mooi op de 2e rij.
Frank Oomen was snel weg bij de start van de finale. Maar net
niet snel genoeg voor Lagodny maar wel snel genoeg om Tolkamp
voor te blijven.
Roland Dekkers probeerde het direct buitenom maar dat was niet
de snelste lijn. Hierdoor kwam hij op de verkeerde lijn terecht
en werd een nieuwe inhaalpoging gedaan in de 2e bocht. Aan de
binnenzijde van deze bocht zette hij zijn sprinter aan de binnenzijde
van Peter Timmermans. Het gat was veel te klein en zo reed Dekkers
vol over de wagen van de sympathieke Belg heen. Een actie die
niet door de beugel kon en zo kon Dekkers aan het einde van
de finale zijn 3e plaats inleveren en werd hij terug gezet naar
de 10e plaats.
In de eerste ronden duldde Lagodny niemand in zijn buurt. Een
ontketende Tolkamp had zich inmiddels ontdaan van Frank Oomen
en zette de achtervolging in. Iedereen veerde op daar hij zelfs
een bedreiging ging vormen voor Lagodny. John Lagodny zag het
gevaar en zette weer aan maar zo overtuigend als in Haarle was
zijn overwinning niet. Met dank aan de Tolle die er een mooie
finale van maakte. John van de Coelen en Andre Bouwmeester maakten
er ook een mooie strijd van. Deze ging continu om plaats 4.
Bouwmeester probeerde aan alle kanten om op een faire manier
van der Coelen schaakmat te zetten. Het lukte Bouwmeester maar
niet en zo eindigde van der Coelen dus voor Bouwmeester. Door
de zwarte vlag van Dekkers schoven beide een plaatsje op en
eindigden zij op plaats 3 en 4.
Sprint 2000
Met 43 deelnemers waren er weer veel rijders naar Aalten
gekomen. Voor het eerst waren ook de nieuwe Paul Peters creaties
met de twee 1000cc motorfietsmotoren te bewonderen. Douwe Snip
heeft het vele vermogen nog lang niet onder controle en vloog
twee maal over de kop. John Rotink deed het erg goed en plaatste
zich als 9e rechtstreeks voor de finale.
Na de schade door de enorme koprol na de kleine finale stond
Tino van Dijk weer aan de start. 's Nachts was alles pas laat
klaar en werd de reis naar Aalten ondernomen. Voor niets bleek
want in de 2e manche bleef de bak vastzitten in 3.
De kleine finale was een prooi voor Ronald Akkermans. Onbedreigd
plaatste hij zich voor de finale waarin hij gezelschap kreeg
van Herrijk Hop en Louis Swinkels. De laatst genoemde was tot
aan de finish niet geheel zeker. Peter Versluis, glorieus winnaar
in Haarle, stond door de vele problemen in de manches op de
laatste rij van de kleine finale. Hij was aan een enorme opmars
begonnen maar zag in de laatste 2 ronden geen kans meer om Swinkels
te verslinden. Pech voor de naamgever van het NK dus en werd
slechts een 16e plaats behaald. Pech had ook Bennie Fielt. Na
2 slecht gelopen NK's is de kans klein dat hij ook dit jaar
weer in de top 3 zal eindigen.
Het was de laatste finale van de dag die om 19.20 begon. Willem
Snijder was terug van weg geweest na de elektronische problemen
in Haarle. Samen met Belg Patrick Cleys bezetten zij de eerste
2 plaatsen in de finale. Dit belette Roel Brussen er niet van
brutaal de kopstart te pakken. De dubbele motorfiets is snel
met de start maar als de F&S medewerker onder druk komt
te staan nemen de prestaties wel wat af. Snijder, maar vooral
Patrick Cleys, zetten de druk er vol op bij Brussen. Onnavolgbaar
reed Cleys, zonder te remmen overigens, vol gas buitenom. Snijder
volgde in zijn spoor. Na 4 ronden had Cleys de juiste lijn te
pakken en bij het uitkomen van bocht 2 begon hij aan de buitenzijde
in te lopen op Brussen. Willem Snijder liep ook in op Brussen
maar dan weer aan de binnenzijde. Cleys pakte Brussen op magistrale
wijze buitenom en Snijder deed een uiterste poging aan de binnenzijde.
Hierbij raakte Snijder eerste de bult en kwam daarna te ver
in de greppel terecht. De wedstrijdleiding heeft hierin stelling
genomen en vond dat Snijder met 4 wielen buiten de baan is geweest
en kreeg hiervoor zwart. Jammer voor de snelste stukadoor van
Nederland want hij werd achter Cleys tweede. Hierdoor kreeg
Roel Brussen de 2e plaats in de schoot geworpen en werd Pierre
Blok heel onopvallend 3e.
Het is eigenlijk ongelooflijk dat een Belg alle Nederlanders
rijles heeft gegeven op de zware zandbaan in Aalten. Met diep
respect maakte iedereen een diepe buiging voor de manier waarop
Cleys de overwinnig pakte. Als je nog geen fan van Cleys was
moet je het nu toch zeker geworden zijn.
In de tussenstand staat Cleys nu ook nog eens voor alle Nederlanders.
Superklasse
Wat Adriaan Boele in Aalten deed weet niemand. Deelname
zal zeker het plan geweest zijn maar door technische problemen
zal het er niet van gekomen zijn.
Later bleek dat bij de technische keuring bleek dat er olie
op de zuigers lag, uit voorzorg en in overleg met Eimert de
Groot is besloten dat het onverandwoord was om te gaan rijden
omdat beide niet wisten wat de oorzaak hiervan was.
Slechte regel in het reglement daar hij toch punten heeft gekregen
door zelfs niet eens 1x op eigen kracht aan de start te verschijnen.
Huib Versluis was er nu wel met zijn nieuwe creatie. Een VW
Polo 1100cc motor met compressor en turbo zorgde voor een eigenaardig
geluid wat de demper produceerde.
Dat hij er snel mee was bleek al in de manches. Door het geringe
gewicht van de motor is vooral de snelheid waarmee de PAS start
enorm hoog.
Michael Kuipers kende niet veel geluk vandaag. Opvallend dat
je met 2 maal een 2e plaats net niet in de finale staat. Met
een uitval in de tweede manche waarbij geen doorkomst langs
start/finish gepaard ging kwam hij 1 punt tekort voor de finale.
Glenn van Rosmalen is ook nog niet zo sterk als in 2006. Hij
stond wel als laatste in de finale maar een brandje in de 3e
manche zorgde ervoor dat hij niet meer van start kon gaan.
Harrie van der Putten was heer en meester in Aalten. Met zijn
superlichte maar slechts 2 wiel aangedreven auto was hij alle
zware en vierwiel aangedreven te snel af.
Samen met John Verberk maakte hij er een mooie strijd van. Of
eigenlijk moeten we zeggen John Verberk maakte er een mooie
strijd van. In de laatste ronden kwam de inwoner van Baarle
Nassau steeds dichter en dichter bij. Na een aantal pogingen
zag John in dat het niet ging lukken om van der Putten voorbij
te steken vandaag. In de chicane net voor de finishlijn dacht
van der Putten de winst in de zak te hebben. Verberk waagde
nog een ultieme poging en kwam luttele centimeters tekort op
van der Putten.
In Deurne kon de champagne worden geopend en was de buit binnen
voor Harrie van der Putten. In Baarle Nassau bij het Verberk
team was ook wat te vieren. Door de tweede plaats van John werd
de leiding in de tussenstand overgenomen van Martin Kroon. Zal
John Verberk de eerste worden die in alle sprintklassen een
Nederlandse titel gaat pakken?
Al met al hebben we een mooie dag gehad in Aalten met erg wisselvallig
weer waarbij de echte grote buien gelukkig uitbleven. Op naar
de 3e NK op 9 juni in Kessel. Niet meer het hele zware zand
maar wel zand. Hard zand waarop met Immlers gereden kan worden
als het een beetje meezit.
Tekst:
Emile Moorelisse - AutoCrossNederland.NL
Foto's: Klik hier
|
|