12 mei 2007 - 2e wedstrijd

Wedstrijd 2 VeKa NK autocross 12 mei 2007 Aalten

Je komt op verhaal in de Achterhoek zo vertelt de slogan van het VVV ons. Dat is niet de reden dat we naar het buurtschap IJzerlo afreisden wat onder Aalten valt. Onze reden was de 2e wedstrijd om het open VeKa Nederlands kampioenschap autocross.
In de aanloop naar deze 2e NK wedstrijd van het seizoen 2007 kreeg de Stichting Sportevenementen Aalten een déj± vu. Tijdens de NK in 2006 was het de week voor de NK ook dramatisch qua weer. Er werd toen zelfs nog getwijfeld of de NK wel plaats kon vinden. Toen lag de baan er prima maar zwaar bij, alleen was het rennerskwartier een grote modderpoel.


Hoe anders was het dit jaar. Na 7 weken droogte kon heel Nederland wel wat regen gebruiken en dat kwam dan ook met bakken uit de hemel vallen. Voor de baan en het rennerskwartier was het gelukkig allemaal geen probleem op de vrijdag. Toch had de enorme regenbui van vrijdag op zaterdagnacht het rennerskwartier nog behoorlijk aangetast. Niet zo'n enorme modderpoel als in 2006 maar nat was het zeker wel.

Technische nacontrole
De technische keuringen van de standaard auto's, waaronder de juniorklasse en de standaardklasse vallen, zouden dit jaar strenger worden aangepakt. De technische commissie beslist hiervoor 's middags al welke klasseringen in de einduitslag van beide klassen aan een technische nacontrole worden onderworpen. Deze nieuwe regel zorgde in Haarle na afloop van de finales voor een zuur gezicht bij de winnaar van de juniorklasse Remco Reints. Naar verluid door het niet afstaan van zijn computer uit de Suzuki Swift werd hij door de technische commissie zonder pardon uit de einduitslag verwijderd. Zo bleef de hoogste trede van het podium bij de juniorklasse dus onbezet.
Onder voorbehoud werden de eerste 2 prijzen van de standaardklasse uitgereikt. Zowel winnaar Ronnie Vetketel als de man op de 2e plaats Hendrik Stadman kregen hun prijs onder voorbehoud uitgereikt. Bij Ronnie Vetketel was eigenlijk alles al wel goed gekeurd maar bij Hendrik Stadman werd de computer uit de Nissan niet direct herkend. In de week erna heeft Stadman de nodige telefoontjes moeten plegen en uiteindelijk kwam het bewijs vanuit Japan. Dus toch een legale computer voor Stadman en zo bleven de 29 punten in Annen.
Door een per direct ingevoerde reglementswijziging, zo bleek uit een aankondiging op het officiele prikbord, zullen alle deelnemers die niet aan de technische nacontrole willen meewerken voor het hele seizoen worden uitgesloten van deelname.

Stichting Sportevenementen Aalten
Door de reglementswijziging welke doorgevoerd is in 2007 werd de baan 100 meter korter gemaakt dan vorig jaar. Het reglement schrijft dit jaar namelijk een minimale lengte van 500 meter en een maximale lengte van 700 meter voor. Vandaar dat de baan minder lengte heeft dan in 2006. Toch lag er weer een prachtig uitdagende baan op de rijders te wachten. Ook nu weer een enorm brede baan met een al evenzo brede en weer uitdagende chicane. Er is dus de afgelopen weken weer het nodige werk verzet door de SSA en gelukkig bleek dit allemaal niet voor niets. Vooral het grote aantal kilverborden, tractoren en shovels was indrukwekkend. Deze waren ook nodig daar de baan enorm veel onderhoud vergde. Opvallend waren het aantal valse starts in de manches. Zoals altijd kost dit enorm veel tijd. Het leek dan ook wel of de starter naarmate de dag volgde dan ook minder kritisch werd. Ofwel van afstand leken er later op de dag een aantal, in onze ogen dan, valse starts niet meer afgevlagd te worden.

Het deelnemers aantal bleef met 197 net onder de 200 steken. Misschien door het slechte weer zijn er toch een aantal niet komen rijden in Aalten. De thuisblijvers kregen ongelijk. De baan was wel erg zwaar maar niet zo nat dat er niet gereden kon worden. Na alle 1e manches kwam het droge en veel lichtere zand al boven maar er hoefde niet gesproeid te worden vandaag.
Een grote pluim dus op de hoed van SSA alleen had een meer geroutineerde speaker wel op zijn plaats geweest.

Bizar wedstrijdverloop
In een van de 2e manches van de Sprint 2000 ging het goed mis in de eerste bocht na de start. Peter Versluis werd aangetikt aan de achterzijde van zijn sprinter waardoor hij acuut rechtsaf sloeg. Hierdoor belandde hij weer onder de sprinter van Douwe Snip die hierdoor hard over de kop sloeg. Ook Jack Dikmans werd hard geraakt en rolde parallel mee en was de chaos compleet. Een volledige herstart volgde waar in ieder geval de 'geraakten' niet meer aan konden deelnemen. Als er een complete herstart plaats gaat vinden schrijft het reglement voor dat hier 15 minuten reparatie tijd voor geldt. (Note: het staat wel wat ingewikkeld in het reglement omschreven). De tijd tussen de crash en de herstart was dit niet en zodoende diende Peter Versluis een protest in. De Spoco's hebben het protest geldig verklaard waardoor de manche moest worden over gedaan. Dit kon pas nadat de keverklasse haar 3e manche reed. Hierdoor werd het verloop van de manches danig in de war geschopt. De resterende sprint 2000 manches werden hierdoor weer verplaatst na de super klasse. Gezien de weinige kleine finales werd ook de kleine finale van de sprint 2000 na de finale van de toerwagens. Volgt u het nog? Dit resulteerde er dan ook in dat de afsluitende finale die van de sprint 2000 zou worden.
Netjes opgelost door het BSAC en de rest van de organisatie.

Juniorklasse
Thij Twaalfhoven heeft woord gehouden want belofte maakt schuld. Na de schade in Haarle beloofde hij om weer met een strakke Peugeot 106 aan de start te staan. En inderdaad was de grijze 106 weer mooi strak gemaakt.
Er waren 'maar' 28 deelnemers in de juniorklasse. Te weinig voor een kleine finale want daarvoor zijn er meer dan 30 nodig. De beste 15 plaatsten zich dus rechtstreeks voor de finale. Michael Scherff was de gelukkige die zich als 15e en dus laatste had geplaatst voor deze finale. Opvallend was de finaleplaats, op rij 2, voor Miranda Verhees. Zus Mariska heeft waarschijnlijk een aantal praktische tips gegeven en Miranda heeft deze tips dus ter hand genomen. Zo als het nu dus lijkt is zij een snelle leerlinge gebleken. De juiste genen werken hier natuurlijk ook wel aan mee.
De start van de finale was een prooi voor de groene Fiat van Richard Martens. Hij heeft hier een 3-tal ronden van kunnen genieten alvorens Jan Brookman er voorbij schoot. De Citroen rijder wurmde zijn AX erlangs en leek op weg naar een gemakkelijke overwinning.
In eerste instantie werd het Brookman nog moeilijk gemaakt door Sander de Haan en samen maakten ze er een mooie en faire strijd van. Helaas viel Sander terug naar de 7e plaats.
Oud Nederlands kampioen Marcel Reints wilde ook wel weer eens van voor rijden. Na een aantal jaren trouwe dienst heeft de jonge rijder zijn vertrouwde VW Polo ingeruild voor een zeer rappe Peugeot 205. Na vorige week op de klei in Kerkdriel te hebben getest blijkt de auto ook op het zand erg snel te zijn. In de laatste ronden kwam Reints dan ook steeds dichter in de buurt van Brookman. In de echt laatste ronde kon Reints net voor de chicane nog tot een echte aanval komen. Gelukkig voor Brookman kon hij deze aanval nog net afslaan. Op de finishlijn was er nog een alles of niets poging van Reints die in dit geval op niets uitliep. Niets was in dit geval de 2e plaats in deze spannende finale. Jan Brookman eiste dus de overwinning voor zich op. Richard Martens mocht aan het einde van de finale de 3e plaats mee naar Nieuwlande nemen.

Standaardklasse
De dag begon met de mededeling dat Emile Glas in Haarle zwart heeft gekregen. Hierdoor komt de 3e plaats van deze NK in de standaardklasse in handen van Christiaan van Dijk.
Met 61 deelnemers weer ver uit de grootste groep deelnemers. Door dit deelnemersaantal stonden er maar liefst 5 manches aan het vertrek. Aangezien er maar 27 deelnemers in totaal aan de kleine en grote finale kunnen deelnemen moesten we na 3 manches afscheid nemen van 34 deelnemers. In de standaardklasse moet je dus van goede huize komen om in 1 van de finales te komen. Anders houdt het na 3x rijden op en kun je gewoon weer huiswaarts keren. De kleine finale begon goed voor Harrie Veldhuis. De zwarte Seat Ibiza bleek aan het einde echter niet opgewassen tegen Peter Cents. Met een 2e plaats ging Veldhuis wel over naar de finale en zo was er ook een plaatsje voor Kees de Hoop. In de oude auto van Peter Bogerd pakte hij de laatste finale plaats.
Pieter van Beek met de mooie oranje Peugeot 206 had ook nog lang uitzicht op de 3e plaats. Met een nieuwe en weer rokende motor na de grote schade in Haarle mocht het niet zo zijn.
Op voorhand stond eigenlijk al vast dat de overwinning naar een Toyota MR2 zou gaan. Zowel Ronnie Vetketel als Peter Lensink waren oppermachtig met 3x winst in de manches op de zware zandbaan in Aalten. Kopstart was er voor Ronnie Vetketel die direct daarna buitenom voorbij werd gestoken door de andere MR2 van Peter Lensink. Hierna liepen ze beide ver weg van de rest van het veld. Door zeer strak te sturen duldde Peter Lensink zijn concurrent Ronnie Vetketel geen moment in de buurt. Door een paar kleine foutjes van Lensink kon Vetketel wel wat dichterbij komen maar een echte bedreiging vormde Vetketel nooit. Met een 1e plaats in Haarle en een 2e hier in Aalten zet Vetketel een grote stap in de richting van de Nederlandse kampioenstitel. Uiteraard is het nog erg vroeg in het seizoen en moeten de kleiwedstrijden nog komen. Deze wedstrijden liggen de MR2's een stuk minder en hier zullen de Astra's wat meer in opmars komen.
Hendrik Stadman had een mooie strijd met Pascal Paling. Helaas voor Paling eindigde zijn finale in de greppel waardoor Stadman afstevende op een 3e plaats. Patrick Spies, de regerend kampioen, probeerde snelle lijnen buitenom te rijden. Aan het begin niet zo effectief maar aan het einde kwam de Nissan van Stadman steeds dichterbij. Niet dichtbij genoeg zo moest Spies genoegen nemen met de 4e plek.
Hieruit blijkt wel dat de top van de standaardklasse dit jaar enorm dicht bij elkaar zit. De mindere zandrijders, waaronder Chris Wagenaar, laten ook nu al zien erg goed mee te kunnen komen. En dan te bedenken dat er nog 3 klei wedstrijden volgen. Het vervolg van het NK zal hierdoor enorm spannend gaan worden.

Toerwagen
Helaas maar 1 manche met toerwagens aan de start want ze waren maar met 14.
Rob van Kuringe is er nog steeds niet bij. Zijn motor is nog niet helemaal klaar maar hij hoopt tijdens de volgende NK in Kessel voor het eerst weer van de partij te zijn.
Frederik Veldhuizen was gebrand op een goed resultaat na zijn zwarte vlag in Haarle. Dit bleek niet tijdens de start van de finale. Misschien kwam het door de regen die op het moment van de start van de finale naar beneden kwam. Toon Kooremans trok zich hier niets van aan en pakte net als in Haarle de kopstart. Het is een genot om de prachtige Porsche over de baan te zien gaan. Vooral de hoge rechte lijn snelheid van de Brabander is erg overtuigend. De wegligging van de zware Porsche laat nog wel wat te wensen over waardoor Toon terugzakte in de finale.
Anton Roor die dit jaar zijn zo vertrouwde VW heeft ingeruild voor een Astra maalde niet om de regen en haalde Kooremans overtuigend in. Marco Tuchter deed toen al voor spek en bonen mee. Door technische problemen moest hij het hele veld aan zich voorbij laten gaan en kon hij niets anders doen dan rustig zijn ronden uitrijden in de hoop dat er nog iemand uitviel. Helaas voor Tuchter gebeurde dit niet en werd hij uiteindelijk 10e.
Na de kapotte Hayabusa motor in Haarle heeft Team Breederland weer een vers motortje gemonteerd. Door problemen met zijn rug heeft Nico het stuur dit jaar noodgedwongen over moeten geven aan zijn broer Peter. Dat deze erg snel gewend is aan de overstap van de Astra naar de Suzuki Swift toonde hij in Aalten. Anton Roor was een maatje te groot vandaag dus restte niets meer dan de 2e plaats.
Zoals gezegd bleek Anton Roor dus te sterk voor iedereen vandaag. De geel/grijze Opel Astra werd onnavolgbaar naar zijn allereerste NK overwinning gestuurd. Een dolblije Roor nam dus het maximale punten aantal mee naar Bodegraven. De laagste trede op het podium was voor de slecht gestarte Frederik Veldhuizen. De titelsponsor van de Sprint 2000 klasse heeft bijna het complete veld moeten doorworstelen om uiteindelijk op de 3e plaats uit te komen.

Keverklasse
Ook vandaag gaven de oud-kampioenen Arjan Stokkink en Johan Zomer weer de toon aan. Vooral Stokkink was erg sterk en wist maar 1 manche niet te winnen en werd daarin slechts 2e. In de eerste manches waren er al enorme motorschades voor zowel Jemke Veenstra, die een overstap naar de stockcars (!) overweegt en Richard van Schaick. Exit dus voor deze 2 mannen.
Door het geringe aantal deelnemers van 26 was er geen kleine finale vandaag voor de keverklasse. Bij minder dan 30 deelnemers is dit helaas het geval. Voor onze promo rijder Bram den Hertog kwam het wel goed uit. Hij plaatste zich nu rechtstreeks voor de finale en mocht als een na laatste zijn plekje op de laatste rij uitzoeken en stond ingeklemd tussen broer en zus de Haan. Leuk detail is dat Bram ook zo eindigde in de finale. Als 7e werd hij geklasseerd ook weer tussen Frits en Aafje de Haan in.
Gerald Kemper de regerend kampioen kende geen gelukkige start vandaag. In de 3e manche viel alles pas op zijn plaats en wist hij die winnend af te sluiten. Al met al toch keurig als 7e in de finale. Of hij ook dit jaar zonder overwinning de titel gaat pakken ligt niet voor de hand. Maar in 2006 zat ook het venijn in de staart dus wie weet.
De regen kwam nu ook weer even een kijkje nemen in Aalten. Dus ver onder de paraplu gedoken zagen we Johan Zomer als eerste de bocht nemen. Hierin miste Arjan Stokkink net even de aansluiting en dat wist hij niet meer goed te maken. Johan Zomer gaf de Ford motor getuned door zijn neef Bert Zomer flink de sporen. Hij werd niet meer achterhaald door de concurrentie en zo was de 2e NK wedstrijd een prooi voor hem.
Achter Zomer ontstond in het begin een mooie strijd tussen Jan-Paul Klaster en Lammert Brink. Brink kon het gat maar niet vinden en in de laatste ronde forceerde hij een gat. Hij reed bijna over Klaster heen die gelukkig toch nog op de baan en voor Brink kon blijven.
In de chicane net voor de finish zette Brink zijn kever nogmaals ruw tegen die van Klaster aan wat de wedstrijdleiding ook niet ontgaan was. Na melding bij de wedstrijdleiding kreeg Brink te horen dat hij voor deze acties zwart had gekregen. Zo kan Brink in 2007 de titel waarschijnlijk wel weer vergeten. Zo verdiende Jan-Paul Klaster dus zijn terechte 3e plaats en schoof iedereen dus een plaatsje op. Arjan Stokkink pakte nu dus de 3e plaats en staat in de tussenstand gedeeld 1e met Johan Zomer.

Sprint 1600
Het wil maar niet lukken om een hoop deelnemers in de Sprint 1600 te krijgen. Er stonden er ook nu maar weer 19 aan de start. In de eerste manche namen we direct al afscheid van Peter van Drunen. Een slecht lopende combinatie van motor en bak zorgde voor zijn Waterloo. Een aanwinst was er ook. Jean-Pierre van Grieken heeft zijn Audi aan de kant gezet en de oude 1600 auto van de Bultink broers overgenomen. Dat een toerwagen heel iets anders is dan een sprinter maakte hij in de 2e manche mee. Een aardige koprol was daarin zijn deel. Al met al geen finale maar was hij ook niet de slechtste bij zijn debuut. In de eindstand eindigde hij op plaats 16.
Uit Luxemburg komt de nieuwe Nederlands kampioen Sprint 1600 in 2007. John Lagodny was weer oppermachtig in de manches en trok 3x de volle winst naar zich toe. Ook Edwin Tolkamp voelde zich in zijn element op zijn thuisbaan. In de eerste manche leek dit niet zo met een 4e plaats maar daarna volgden 2 overwinningen en was de 2e finaleplaats voor hem. Pechvogel in Haarle Johan Schoenmakers was vandaag wel sterk met de motorfiets. Als vijfde in de finale stond hij mooi op de 2e rij.
Frank Oomen was snel weg bij de start van de finale. Maar net niet snel genoeg voor Lagodny maar wel snel genoeg om Tolkamp voor te blijven.
Roland Dekkers probeerde het direct buitenom maar dat was niet de snelste lijn. Hierdoor kwam hij op de verkeerde lijn terecht en werd een nieuwe inhaalpoging gedaan in de 2e bocht. Aan de binnenzijde van deze bocht zette hij zijn sprinter aan de binnenzijde van Peter Timmermans. Het gat was veel te klein en zo reed Dekkers vol over de wagen van de sympathieke Belg heen. Een actie die niet door de beugel kon en zo kon Dekkers aan het einde van de finale zijn 3e plaats inleveren en werd hij terug gezet naar de 10e plaats.
In de eerste ronden duldde Lagodny niemand in zijn buurt. Een ontketende Tolkamp had zich inmiddels ontdaan van Frank Oomen en zette de achtervolging in. Iedereen veerde op daar hij zelfs een bedreiging ging vormen voor Lagodny. John Lagodny zag het gevaar en zette weer aan maar zo overtuigend als in Haarle was zijn overwinning niet. Met dank aan de Tolle die er een mooie finale van maakte. John van de Coelen en Andre Bouwmeester maakten er ook een mooie strijd van. Deze ging continu om plaats 4. Bouwmeester probeerde aan alle kanten om op een faire manier van der Coelen schaakmat te zetten. Het lukte Bouwmeester maar niet en zo eindigde van der Coelen dus voor Bouwmeester. Door de zwarte vlag van Dekkers schoven beide een plaatsje op en eindigden zij op plaats 3 en 4.

Sprint 2000
Met 43 deelnemers waren er weer veel rijders naar Aalten gekomen. Voor het eerst waren ook de nieuwe Paul Peters creaties met de twee 1000cc motorfietsmotoren te bewonderen. Douwe Snip heeft het vele vermogen nog lang niet onder controle en vloog twee maal over de kop. John Rotink deed het erg goed en plaatste zich als 9e rechtstreeks voor de finale.
Na de schade door de enorme koprol na de kleine finale stond Tino van Dijk weer aan de start. 's Nachts was alles pas laat klaar en werd de reis naar Aalten ondernomen. Voor niets bleek want in de 2e manche bleef de bak vastzitten in 3.
De kleine finale was een prooi voor Ronald Akkermans. Onbedreigd plaatste hij zich voor de finale waarin hij gezelschap kreeg van Herrijk Hop en Louis Swinkels. De laatst genoemde was tot aan de finish niet geheel zeker. Peter Versluis, glorieus winnaar in Haarle, stond door de vele problemen in de manches op de laatste rij van de kleine finale. Hij was aan een enorme opmars begonnen maar zag in de laatste 2 ronden geen kans meer om Swinkels te verslinden. Pech voor de naamgever van het NK dus en werd slechts een 16e plaats behaald. Pech had ook Bennie Fielt. Na 2 slecht gelopen NK's is de kans klein dat hij ook dit jaar weer in de top 3 zal eindigen.
Het was de laatste finale van de dag die om 19.20 begon. Willem Snijder was terug van weg geweest na de elektronische problemen in Haarle. Samen met Belg Patrick Cleys bezetten zij de eerste 2 plaatsen in de finale. Dit belette Roel Brussen er niet van brutaal de kopstart te pakken. De dubbele motorfiets is snel met de start maar als de F&S medewerker onder druk komt te staan nemen de prestaties wel wat af. Snijder, maar vooral Patrick Cleys, zetten de druk er vol op bij Brussen. Onnavolgbaar reed Cleys, zonder te remmen overigens, vol gas buitenom. Snijder volgde in zijn spoor. Na 4 ronden had Cleys de juiste lijn te pakken en bij het uitkomen van bocht 2 begon hij aan de buitenzijde in te lopen op Brussen. Willem Snijder liep ook in op Brussen maar dan weer aan de binnenzijde. Cleys pakte Brussen op magistrale wijze buitenom en Snijder deed een uiterste poging aan de binnenzijde. Hierbij raakte Snijder eerste de bult en kwam daarna te ver in de greppel terecht. De wedstrijdleiding heeft hierin stelling genomen en vond dat Snijder met 4 wielen buiten de baan is geweest en kreeg hiervoor zwart. Jammer voor de snelste stukadoor van Nederland want hij werd achter Cleys tweede. Hierdoor kreeg Roel Brussen de 2e plaats in de schoot geworpen en werd Pierre Blok heel onopvallend 3e.
Het is eigenlijk ongelooflijk dat een Belg alle Nederlanders rijles heeft gegeven op de zware zandbaan in Aalten. Met diep respect maakte iedereen een diepe buiging voor de manier waarop Cleys de overwinnig pakte. Als je nog geen fan van Cleys was moet je het nu toch zeker geworden zijn.
In de tussenstand staat Cleys nu ook nog eens voor alle Nederlanders.

Superklasse
Wat Adriaan Boele in Aalten deed weet niemand. Deelname zal zeker het plan geweest zijn maar door technische problemen zal het er niet van gekomen zijn.
Later bleek dat bij de technische keuring bleek dat er olie op de zuigers lag, uit voorzorg en in overleg met Eimert de Groot is besloten dat het onverandwoord was om te gaan rijden omdat beide niet wisten wat de oorzaak hiervan was.
Slechte regel in het reglement daar hij toch punten heeft gekregen door zelfs niet eens 1x op eigen kracht aan de start te verschijnen.
Huib Versluis was er nu wel met zijn nieuwe creatie. Een VW Polo 1100cc motor met compressor en turbo zorgde voor een eigenaardig geluid wat de demper produceerde.
Dat hij er snel mee was bleek al in de manches. Door het geringe gewicht van de motor is vooral de snelheid waarmee de PAS start enorm hoog.
Michael Kuipers kende niet veel geluk vandaag. Opvallend dat je met 2 maal een 2e plaats net niet in de finale staat. Met een uitval in de tweede manche waarbij geen doorkomst langs start/finish gepaard ging kwam hij 1 punt tekort voor de finale.
Glenn van Rosmalen is ook nog niet zo sterk als in 2006. Hij stond wel als laatste in de finale maar een brandje in de 3e manche zorgde ervoor dat hij niet meer van start kon gaan.
Harrie van der Putten was heer en meester in Aalten. Met zijn superlichte maar slechts 2 wiel aangedreven auto was hij alle zware en vierwiel aangedreven te snel af.
Samen met John Verberk maakte hij er een mooie strijd van. Of eigenlijk moeten we zeggen John Verberk maakte er een mooie strijd van. In de laatste ronden kwam de inwoner van Baarle Nassau steeds dichter en dichter bij. Na een aantal pogingen zag John in dat het niet ging lukken om van der Putten voorbij te steken vandaag. In de chicane net voor de finishlijn dacht van der Putten de winst in de zak te hebben. Verberk waagde nog een ultieme poging en kwam luttele centimeters tekort op van der Putten.
In Deurne kon de champagne worden geopend en was de buit binnen voor Harrie van der Putten. In Baarle Nassau bij het Verberk team was ook wat te vieren. Door de tweede plaats van John werd de leiding in de tussenstand overgenomen van Martin Kroon. Zal John Verberk de eerste worden die in alle sprintklassen een Nederlandse titel gaat pakken?

Al met al hebben we een mooie dag gehad in Aalten met erg wisselvallig weer waarbij de echte grote buien gelukkig uitbleven. Op naar de 3e NK op 9 juni in Kessel. Niet meer het hele zware zand maar wel zand. Hard zand waarop met Immlers gereden kan worden als het een beetje meezit.


Tekst: Emile Moorelisse - AutoCrossNederland.NL
Foto's: Klik hier

13 mei 2007.