|
|
16
september augustus 2007
- 5e wedstrijd
VeKa NK autocross 15 september 2007 Maurik
Wat Altforst had moeten worden mondde uiteindelijk uit in Maurik.
Vandaar de hectische weken die het BSAC en de organiserende vereniging
ACCGeffen te verduren kregen.
In Altforst was een poging ondernomen om het gewas van het land
te verwijderen. Door de natte ondergrond en de zware combine die
dit werk moest verzetten is dit onmogelijk gebleken. De foto's
op onze website van de Alfortse toestand spraken dan ook boekdelen.
De vele kosten die door de ACCG al gemaakt waren noopten hun om
op zoek te gaan naar een andere locatie. Kerkdriel was geen optie
daar hier maar 2x per jaar een vergunning wordt afgegeven en die
waren al verbruikt voor de clubcrossen eerder dit jaar. Dus weer
op zoek naar een andere baan was dus de enige optie. Deze werd
gevonden, mede dankzij de bereidwillige medewerking van de gemeente
Buren, in Maurik op de baan waar eind augustus nog een clubcross
verreden was. De baan die er toen lag was niet geschikt genoeg
voor een NK maar dit was door ACCG rap doorzien en zo werd in
rap tempo een nieuwe layout ontworpen en aangelegd. Weer een bijzondere
aanloop dus naar deze laatste en alles beslissende NK. Per slot
van rekening waren er na Visvliet nog maar 3 kampioenen bekend
van de 7 dus gaat het erom spannen.
Baan toch NK waardig
Ondanks de geruchten dat ook de nieuwe layout van de baan wel
niets zou zijn was toch iedereen verrast over de baan. Het was
dan wel niet de langste en de breedste uit de NK serie maar wel
een spectaculaire bleek uit de eerste aanblik. Een standaard chicane
knikt normaal naar binnen en daarna weer naar buiten. In Maurik
deze keer niet want de chicane boog naar rechts af ofwel naar
de buitenzijde van de baan. Of deze chicane de scherprechter van
vandaag zou worden moest nog blijken. Door het verleggen van de
chicane werd de gewraakte bocht van de clubcross anders aangesneden.
Deze bocht zorgde voor vele schade aan fusees en schokbrekers
bij de standaardklasse eind augustus. Nu was het aansnijden van
de bocht veel ruimer en gemakkelijker van opzet. Ook ontwierp
de ACCG hiermee een langere baan. Goed werk was er dus verricht
en zo konden we ons opmaken voor hopelijk mooie en faire wedstrijden.
Deelnemers
Ondanks het einde van het seizoen waren er toch veel
deelnemers naar Maurik gekomen.
De laatste NK trok toch nog even 176 deelnemers verdeeld over
de 7 bekende klassen.
Hiermee waren de ACCG en het BSAC dan ook zeker niet ontevreden.
De verdelingen in de klassen waren qua deelnemers ook goed te
noemen daar er alleen in de standaardklasse en de Sprint 2000
een kleine finale gereden zou worden.
Dit zag er op voorhand goed uit want er was een point-of-no-return
ingesteld. Als om 17.30 uur niet met de finales begonnen zou zijn
werd de einduitslag bepaald aan de hand van de manches. Maar wees
nu eerlijk wat zou een afsluitende NK zijn zonder finales?
Gelukkig kwam het niet zo ver overigens want om 17.00 uur zaten
alle manches erop. Ondanks dat de wedstrijd een tijdje stil heeft
gelegen door een harde confrontatie met de greppel door 1 van
de rijders uit de standaardklasse.
Ook het weer liet ons niet in de steek. Net voor het einde van
de zomer konden we toch echt spreken van een heerlijke nazomerse
dag. Lekkere temperaturen en de hele dag zon zorgden voor een
sfeervolle ambiance.
Nacontrole
De nacontrole in Visvliet heeft geen noemenswaardige zaken opgeleverd.
De hoofdzaak van deze nacontrole was de junior- en standaardklasse
proberen te betrappen op een sper differentieel in de versnellingsbak.
Zo had de TC een gemakkelijke klus en bleken alle gecontroleerde
coureurs niet over een sper te beschikken.
Juniorklasse
Marcel Reints en Thij Twaalfhoven waren door de afgelasting van
de cross in Gendringen eind augustus naar Maurik gekomen om toch
te kunnen rijden. Na het verplaatsen van de NK naar Maurik waren
zij dus licht in het voordeel. Vooral voor Marcel Reints kwam
dit mooi uit bleek nu want hij had volop uitzicht op de titel.
In de manches hoefde de rijder uit Apeldoorn dan ook niet na te
denken over zijn bandenkeuze en hier werd de basis dan ook gelegd
voor de pole in de finale. Dat de jonge rijder, die einde van
dit jaar 18 wordt, over stalen zenuwen beschikt bleek wel uit
het feit dat de kopstart voor hem was. In de chicane ging het
daarna mis voor Miranda Verhees. Zij parkeerde auto met de wielen
omhoog wat resulteerde in een rode vlag. Geholpen door zus Mariska
werd de auto weer opgelapt en zo volgde een complete herstart.
In deze herstart bleek alle moeite voor niets geweest te zijn.
De jonge Liesselse legde nu de Peugeot weer verkeerd om bij het
insturen van de eerste bocht. De andere dame in deze klasse, Patty
Stiphout, startte vals wat niet werd gezien door de starter en
zo was zij alle malaise voor. Marcel Reints sloot direct aan en
Jimmy Poelarends zat er niet lekker bij. Hij kon zo alleen maar
hopen op een mechanisch probleem bij Reints. In de 2e ronde was
het Thij Twaalfhoven die de Peugeot ook weer omgekeerd neerlegde
en zo was er code rood. Bij de herstart was het weer Patty Stiphout
die de kop pakte direct gevolgd door Marcel Reints. Daniel de
Bone wist dat hij zijn titel kwijt was en wilde zijn seizoen goed
afsluiten. Samen met Reints wurmden zij zich voorbij Stiphout
en maakten er een mooie strijd van om de gouden plak. Deze strijd
werd uiteindelijk gewonnen door de nieuwe Nederlandse kampioen
namelijk Marcel Reints. Daniel de Bone werd zo toch nog 2e en
behaalde hiermee zijn beste seizoensresultaat. Jimmy Poelarends
kon geen vuist maken in deze finale en wist niet verder te komen
dan de 7e plaats na een zware strijd met Michael Scherff. Dit
was overigens wel genoeg voor het vice-kampioenschap.
Kampioenschap juniorklasse 2007
1. Marcel Reints
2. Jimmy Poelarends
3. Bjorn Scherff
Standaardklasse
Traditiegetrouw veel deelnemers bij de standaard klasse.
Om de 15 finale deelnemers compleet te krijgen was er dan ook
weer een kleine finale nodig welke door Pascal Paling op zijn
naam geschreven werd. Van de 6 titelkandidaten van deze klasse
plaatsen zich er 5 rechtstreeks voor de finale. Alleen Peter Lensink
in de prachtige oranje/zilveren MR2 moest zich via de kleine finale
zien te plaatsen. Met zijn hakken over de sloot lukte dit met
de 3e plaats in de kleine finale sloot hij als 15 aan in de finale.
Het werd een Opel dag in de finale alleen was het voor de Opel
rijders jammer dat de titel naar een Japans merk ging.
Patrick Spies had erg veel geluk nodig om zijn titel te prolongeren.
Hiervoor moest hij winnen en moesten Vetketel en Stadman ver achterin
eindigen. Spies hanteerde de koppeling en het gaspedaal het beste
bij de start en zo kon hij als eerste de eerste bocht insturen.
Chris Wagenaar, testte ook tijdens de clubcross, kwam direct opzetten
vanaf de 2e rij maar moest wat teveel rijders passeren om zodoende
te laat de achtervolging op Spies in te kunnen zetten. Spies was
inderdaad ver weggelopen op Wagenaar die op zijn beurt weer ver
weg gelopen was op Erwin van Es. Zodoende dus een compleet Opel
podium als er niets meer zou veranderen. Hendrik Stadman en Ronnie
Vetketel reden voor wat ze waard waren want zoals het er nu naar
uitzag gingen zij bepalen wie de 2007 titel zou behalen. Vetketel
reed rond op de 10e plaats en Stadman op de 5e. Bij geen wijziging
zou de titel naar de garagehouder uit Annen gaan. Mocht het Vetketel
nog lukken om de MR2 voorbij Danny Reinders te sturen zouden zij
in punten gelijk staan en dan zou het feest zijn in Bornerbroek
bij de Vetketels. Helaas voor Vetketel veranderde er niets meer
in de klasseringen en zo ging Stadman met de NK titel aan de haal.
Met het minimale verschil van maar 1 punt eindigde zo een teleurgestelde
Vetketel op de zilveren positie in het kampioenschap. Zo bleek
de strijd om het kampioenschap in 2007 om dezelfde spelers te
zijn gegaan als in 2006. Alleen Christiaan van Dijk zat er niet
bij deze keer. In zijn laatste cross, hij stopt ermee, lukt niets
hem. Toch eindigde hij in het kampioenschap op een respectabele
6e plek.
Kampioenschap standaardklasse 2007
1. Hendrik Stadman
2. Ronnie Vetketel
3. Patrick Spies
Toerwagenklasse
Anton Roor trok het kampioenschap in Visvliet al naar
zich toe. Hiermee was hij dan ook de eerste Nederlands kampioen
van 2007. De bebaarde inwoner van Bodegraven wilde in Maurik dan
ook nog even laten zien dat hij de snelste was. Helaas voor hem
sloeg in de 2e manche het noodlot toe. De 3e versnelling in de
bak gaf de geest en zo kon hij al vroegtijdig zijn kampioenschap
vieren alleen jammer dat hij in de finale dan niet meer kon vlammen.
Peter Breederland had de Hayabusa motor van broer Nico nog even
weggebracht naar Peters Autosport. Hier waren nog een aantal PKÕs
extra gevonden en zodoende was hij oppermachtig in de manches.
In de finale echter kreeg Breederland ook nog eens te maken met
Frederik Veldhuizen. De ontketende rijder uit Westbroek wilde
zijn seizoen op een positieve manier afsluiten en ging er goed
voor zitten. Het zag er mooi uit met alle matadoren dicht bij
elkaar. Tuchter verloor zijn titel en wilde ook nog wel voor een
verassing zorgen en zo zaten Kooremans, Veldhuizen, Breederland
en Tuchter elkaar flink op de hielen. Er hing iets in de lucht
want deze heren gaven elkaar dan ook geen duimbreed toe. Meestal
eindigt dit in een anticlimax en zo was dit ook het geval in Maurik.
Peter Breederland reed een ruime buitenbocht en sneed mooi naar
binnen om de koppositie over te willen nemen. Veldhuizen wilde
ook de koppositie wel hebben en zo raakten zij elkaar. Veldhuizen
drukte de Suzuki van Breederland in de greppel en zo was het einde
verhaal voor de Zuidlandse rijder. Veldhuizen kon, zij het met
een gehavende motorkap, door en kon zich aan het einde van de
finale zelfs weer met de strijd om de ko bemoeien. Tuchter dacht
de winst in de zak te hebben maar een lekke band gooide roet in
het eten. Hierdoor kreeg Toon Kooremans, met de geweldig mooie
Porsche, de koppositie in handen. Niet verwonderlijk want hij
reed strak achter de snelle Scirocco aan. Opvallend zoals de Porsche
afgesteld was op het bochtenwerk maar naar later bleek was de
tip met het achterdiff de gouden tip. Toon Kooremans kreeg al
snel bezoek van Jan van Noort die de voorkant van de Porsche wel
graag in zijn achterspiegel wilde zien. Maar wat van Noort ook
probeerde Kooremans liet geen gaatje vallen. Door deze prachtige
strijd kwam Frederik Veldhuizen alsmaar dichter en dichter bij.
De snelle Honda rijder kon echter geen vuist meer maken al streed
hij zelfs over de finishlijn nog door.
Het zal misschien wel nooit gebeurt zijn dat het automerk bij
uitstek, Porsche, in de toerwagenklasse een overwinning heeft
behaald. Nu wel en Toon Kooremans was de bestuurder ervan. Door
zijn prestatie en het uitvallen van Breederland werd zelfs de
laagste trede van het podium behaald in het eindklassement met
evenveel punten als Marco Tuchter die dankzij zijn 3e plaatsen
in Kessel en Visvliet betere resultaten heeft.
Kampioenschap toerwagenklasse 2007
1. Anton Roor
2. Marco Tuchter
3. Toon Kooremans
Keverklasse
Gerald Kemper kon zijn slecht verlopen NK seizoen geen
extra beetje glans geven in Maurik. In de chicane ging Kemper
hard over de kop en zo schakelde de kampioen van 2006 zichzelf
uit met veel schade aan het inlaatspruitstuk.
Arjan Stokkink voelde de hete adem van Jan-Paul Klaster in zijn
nek. Bij de startopstelling stonden ze dan ook erg dicht bij elkaar
in de buurt. Het was niet de dag van Johan Zomer. Op de laatste
rij van de finale staan is niet waar hij normaal thuishoort. Toch
ging hij er voor zitten want was er nu mooier dan weer een NK
titel behalen? De kopstart was voor de Arjan Stokkink die hiermee
zeker zou zijn van de titel. Lammert Brink sloot echter direct
aan en wilde zijn eerste NK zege van dit jaar ook wel eens binnen
hengelen. Achter deze 2 gladiatoren was het direct Jan-Paul Klaster
die aansloot. Johan Zomer had een redelijke start en reed in de
eerste bocht de verassing van de dag Jacob Heeres achterop. Hiermee
was een mooie uitslag voor Jacob Heeres direct gezien en schakelde
Zomer zichzelf ook uit voor de titel. Geluk voor Zomer was wel
dat hij verder kon rijden en dan nog hoop hield op het uitvallen
van Klaster en Stokkink. Stokkink en Brink maakten er een mooie
finale van. Jammer voor Brink maakte Stokkink geen enkele fout
en qua snelheid was ook Stokkink de snellere. Toch bleef Brink
aandringen en ondanks zijn andere lijnen kwam hij Stokkink maar
niet voorbij. Stokkink had zo alles in eigen hand en de winst
in de finale brachten hem dan ook de NK titel 2007. Brink sloot
zijn zeer gedegen kampioenschap met een mooie 2e plaats af en
werd zo vierde in de eindstand. Jammer voor Brink was dus zijn
diskwalificatie in Aalten. Als hij hier niet teruggezet was in
de einduitslag had een 2e plaats zijn deel geweest.
Jan-Paul Klaster eindigde op gepaste afstand als 3e en eiste hiermee
de zilveren plak voor zich op. Johan Zomer eindigde uiteindelijk
op de 8e plaats net achter onze promo-rijder Bram den Hertog.
Kampioenschap keverklasse 2007
1. Arjan Stokkink
2. Jan-Paul Klaster
3. Johan Zomer
Sprint 1600
Het was geen motorfiets baan hier in Maurik. De automotoren
voerden weer eens de boventoon en de Honda motoren lieten zich
de baan dan ook goed smaken.
John Lagodny de superrijder uit Preizerdaul Luxemburg kende een
slechte dag. Door een gebroken gaskabel in de 2e manche kon uit
niet vanuit de eerste rij starten in de finale. Net als vorig
jaar was de auto getooid met vlaggen en zou hij de Luxemburgse
leeuw nog eens laten brullen. De baan lag hem niet en omdat de
titel toch al binnen was nam hij geen enkel risico en eindigde
zo een beetje teleurstellend op een 6e plaats en was daarmee wel
de snelste motorfiets rijder. De eerste 5 plaatsen in deze prachtige
finale waren dus voor de automotoren. Vreemde eend in de bijt
was hierbij dan ook ex-kampioen Edwin Tolkamp die als enige met
een VW/Audi motor tussen het Honda geweld zat. De strijd was mooi
want er waren maar liefst nog 4 kandidaten voor de titel vice-kampioen.
Peter Timmermans en Roland Dekkers waren wel de grootste kanshebbers
hiervoor. Timmermans, kersvers EP kampioen, pakte brutaal de kop.
Direct gevolgd door de verassend sterk rijdende Andre Bouwmeester.
Bouwmeester liet echter een redelijk groot gat vallen na een aantal
ronden en zo kon Roland Dekkers met de door Andre Vrieze gebouwde
Honda opschuiven naar de 2e plaats. De jacht op Peter Timmermans
was hiermee dan ook geopend. Wat maakten de beide kemphanen er
een mooi gevecht van in de laatste 5 ronden. Iedereen stond dan
ook op de banken van de tribune om deze mooie en zeer faire strijd
te aanschouwen. Dekkers kwam alsmaar dichter en dichter bij en
zag geen mogelijkheid de Belg te passeren. Ondanks zijn kapotte
bril bleef Dekkers maar aandringen. In de laatste bocht voor de
chicane zag Dekkers zij kans schoon. Het kleine gat wat Timmermans
liet was genoeg voor Dekkers om zijn bolide tussendoor te persen.
Met deze actie verschalkte hij Timmermans dan ook. Timmermans
verzette zich nog fel tegen deze inhaalactie en op de finishlijn
probeerde hij het dan ook nog. Helaas voor de Belg lukte dit niet
en was de 2e winst deze NK serie voor Roland Dekkers. Na de finishlijn
moest Dekkers dan ook vol in de ankers en wist zijn auto ternauwernood
uit de greppel te houden. Onopvallend door deze prachtige strijd
reden Andre Bouwmeester, Edwin Tolkamp en John van der Coelen
ook een mooie wedstrijd. Bouwmeester mocht na afloop dan ook op
schavot 3 plaats nemen bij het uitreiken van de dagprijzen.
Lagodny was al kampioen en schreef 3 wedstrijden op zijn naam
en was door het seizoen heen dan ook veruit de beste. Lagodny
maakt zich nu op voor de laatste 2 EK wedstrijden en zal daarin
proberen om na zijn 2e plaats een overwinning voor Peters Autosport
te behalen.
Kampioenschap Sprint 1600 2007
1. John Lagodny (L)
2. Roland Dekkers
3. Peter Timmermans (B)
Sprint 2000
In de eerste manche namen we al afscheid van Willem Snijder.
De regerend kampioen heeft echt een desastreus seizoen achter
de rug en de grote rookwolken uit zijn motor zorgen voor nog meer
misere. Ook Pierre Blok kende problemen. Hij voelde zich prima
thuis op de "kleine" baan en Maurik maar motorische
problemen in de 3e manche noopten hem tot opgave.
Bij de kleine finale was er een mega klapper voor Jakob Kuil.
In de chicane hapte de rode sprinter in de wal en was een dubbele
Rietberger een feit. Als er punten zouden zijn voor de auto met
de hoogste sprong was er een 10 voor hem geweest. Einde verhaal
voor hem en een herstart waren een feit. Bij de herstart liep
het allemaal erg goed af voor Jos Wagenaar die op het rechte stuk
een touche had met Aris de Waal. Gelukkig weinig schade en geen
mega-klapper maar wel beide kemphanen uitgeschakeld.
Fielt, Wismans en Rotink schoven door naar de finale en zo kon
deze van start. Peter Versluis was ondanks zijn lekke band in
een van de manches de te kloppen man. In de start zat hij er goed
bij moest toch Akkermans voor laten gaan. Bij het uitkomen van
de 2e bocht had Versluis de auto niet meer onder controle en verloor
zo kostbare plaatsen. Cleys, inmiddels al kampioen, had ook een
goede start vanaf de 2e rij, maar spinde al voor de eerste bocht
al kon hij zijn weg wel vervolgen zij het op gepaste achterstand.
Na een aantal ronden ging het goed mis voor Peter Versluis en
Gerwin Bultink. Beide autoÕs haakten in elkaar na het uitkomen
van de tweede bocht. Bultink belandde op zijn kop in de greppel
en Peter Versluis stond er schuin bovenop. Toen Peter Versluis
met een van pijn vertrokken gezicht uit zijn auto kroop zagen
we direct zijn linker hand raar naar beneden hangen. 's Avonds
in het ziekenhuis bleek er een zeer gecompliceerde 4 voudige polsbreuk
te zijn waaraan Peter later deze week geopereerd moet worden.
Peter heel veel sterkte met je arm namens iedereen. Gerwin Bultink
mankeerde gelukkig niets.
De herstart duurde even daar er op een ziekenwagen voor de ongelukkige
Peter Versluis gewacht moest worden. Na deze herstart liet Akkermans
er geen gras over groeien en snelde in sneltreinvaart naar de
overwinning. Zo wist hij zijn tweede overwinning te pakken. Helaas
voor hem wist hij op voorhand al dat dit niet genoeg zou zijn
voor de titel. Freek Gussinklo en Henk van der Hart maakten er
nog een mooie strijd van om de 2e plaats die uiteindelijk door
Gussinklo voor zich werd opgeeist. Veel langer had deze strijd
dan ook niet moeten duren want Kees Buizerd, gewend aan het rijden
op kleine banen, kwam flink opzetten met zijn JvdC frame. Verassend
pakte hij dan ook de 4e plaats voor de dolblije Wismans die zo
3e werd in het eindklassement.
Kampioenschap Sprint 2000 2007
1. Patrick Cleys (B)
2. Ronald Akkermans
3. Sjaak Wismans
Superklasse
De spanning was te snijden voor de start van de finale.
Het ging erom spannen wie er deze keer met de titel aan de haal
zou gaan. Bij winst van Martin Kroon zou hij, na 19 jaar na zijn
laatste titel, de nieuwe kampioen zijn. Bij winst van John Verberk
moest Kroon tweede worden voor de titel. Er stond dus nogal wat
op het spel en bij de start was het vele publiek dan ook muisstil.
John Verberk stond op de buitenste plaats op de eerste rij en
veroorzaakte een superstart. Martin Kroon wist wat hij moest doen
en sloot direct aan. Wat hierna volgde is eigenlijk niet te beschrijven
en moet je gezien hebben. De mooiste finale in jaren werd er door
de 4 hoofdrolspelers opgevoerd. Er werd werkelijk op het scherpst
van de snede gestreden. Uit onverwachte hoek waren er namelijk
nog eens 2 snelle rijders bijgekomen. Erik Pijnenburg wilde na
de vele aanpassingen aan zijn auto na 3 jaar ook wel weer eens
een overwinning meepikken. Huib Versluis deed ook lekker mee en
wilde zijn comeback in de NK serie ook wel even opvrolijken met
een overwinning. John Verberk ging er goed voor zitten en maakte
toch een klein foutje waarna hij weer opnieuw moest beginnen.
Michael Kuipers die er in het begin ook nog bijzat werd door Verberk
genadeloos aan de binnenzijde van het rechte stuk voorbij gestoken.
Geschrokken als de jonge Kuipers was werd hij dan ook rechts af
gestuurd. Verberk kon zo weer aansluiten bij de 3 koplopers. In
een ultieme buitenom poging verschalkte Verberk al zijn concurrenten
in een keer. De koppositie leek hierna voor hem. Maar bij het
uitkomen van bocht 4 maakte Verberk de kapitale fout door over
zijn linker schouder te kijken of hij Kroon wel echt voorbij was.
In deze fase raakte Verberk hard de greppel en verloor hierdoor
zijn koppositie weer. Verberk kon wel doorrijden maar moest weer
opnieuw beginnen in zijn strijd. Wat Verberk hierna ook probeerde
lukt niet meer en zo zag Verberk zijn felbegeerde laatste nog
te veroveren sprint titel uit zijn vingers glippen. Kroon liet
de Audi flink brullen maar was niet opgewassen tegen de losgebroken
Erik Pijnenburg. Een goede oefening dus voor Pijnenburg die zich
gaat opmaken voor de EK wedstrijd in Frankrijk. Kroon werd hierna
netjes afgeschermd door Huib Versluis die toch ook nog wel pogingen
ondernam om Kroon te verschalken maar nooit een ultieme poging
kon plaatsen. Met Martin Kroon op een 2e plaats was de titel voor
hem en resteerde de 4e plaats van Verberk in de tweede plaats
in de eindstand. We mogen deze 4 dappere strijders dankbaar zijn
voor de reclame die ze hebben gemaakt voor de autocross. Ze mogen
zich dan ook gelukkig prijzen dat ze deze finale hebben gemaakt
tot 1 van de allermooiste ooit.
Erik Ankersmit reed onopvallend naar de 5e plaats en werd zo de
bronzen winnaar in het eindklassement.
Mocht je na afloop van deze finale een opvallend wit weggetrokken
Huib Versluis hebben zien lopen was hij waarschijnlijk misselijk
geworden van de vele donuts die hij heeft gedraaid om het kampioenschap
van Kroon te vieren. Helaas voor Martin Kroon vielen zijn donuts
iets minder fraai uit maat het is hem vergeve.
Kampioenschap Superklasse 2007
1. Martin Kroon
2. John Verberk
3. Erik Ankersmit
Het NK zit erop
Als het NK begint heb je het idee dat je er zolang op
moet wachten tot de kampioenen bekend zijn. Naarmate het seizoen
vordert gaat het allemaal weer veel te snel. Nu half september
zit het erop. Het hoogseizoen is voorbij op nationaal een EP nivo.
Op naar de laatste 2 EK's en wat clubcrossen wachten we nu alweer
op de nieuwe NK data voor 2008. Het BSAC heeft over een goede
week een vergadering waarbij de nieuwe NK data en plaatsen bekend
gemaakt worden. Als hier definitief uitsluitsel over bekend is
melden we het meteen op onze website zoals jullie van ons gewend
zijn.
Nogmaals willen we Peter Versluis van het VeKa team veel sterkte
toewensen bij het herstel van zijn arm. Ook willen we nog even
gebruik maken van de gelegenheid om het BSAC te bedanken voor
de goede samenwerking dit seizoen.
Tot volgend jaar dan maar weer.
Tekst:
Emile Moorelisse - AutoCrossNederland.NL
Foto's: Klik hier
|
|