16 september augustus 2007 - 5e wedstrijd

VeKa NK autocross 15 september 2007 Maurik

Wat Altforst had moeten worden mondde uiteindelijk uit in Maurik. Vandaar de hectische weken die het BSAC en de organiserende vereniging ACCGeffen te verduren kregen.
In Altforst was een poging ondernomen om het gewas van het land te verwijderen. Door de natte ondergrond en de zware combine die dit werk moest verzetten is dit onmogelijk gebleken. De foto's op onze website van de Alfortse toestand spraken dan ook boekdelen. De vele kosten die door de ACCG al gemaakt waren noopten hun om op zoek te gaan naar een andere locatie. Kerkdriel was geen optie daar hier maar 2x per jaar een vergunning wordt afgegeven en die waren al verbruikt voor de clubcrossen eerder dit jaar. Dus weer op zoek naar een andere baan was dus de enige optie. Deze werd gevonden, mede dankzij de bereidwillige medewerking van de gemeente Buren, in Maurik op de baan waar eind augustus nog een clubcross verreden was. De baan die er toen lag was niet geschikt genoeg voor een NK maar dit was door ACCG rap doorzien en zo werd in rap tempo een nieuwe layout ontworpen en aangelegd. Weer een bijzondere aanloop dus naar deze laatste en alles beslissende NK. Per slot van rekening waren er na Visvliet nog maar 3 kampioenen bekend van de 7 dus gaat het erom spannen.


Baan toch NK waardig
Ondanks de geruchten dat ook de nieuwe layout van de baan wel niets zou zijn was toch iedereen verrast over de baan. Het was dan wel niet de langste en de breedste uit de NK serie maar wel een spectaculaire bleek uit de eerste aanblik. Een standaard chicane knikt normaal naar binnen en daarna weer naar buiten. In Maurik deze keer niet want de chicane boog naar rechts af ofwel naar de buitenzijde van de baan. Of deze chicane de scherprechter van vandaag zou worden moest nog blijken. Door het verleggen van de chicane werd de gewraakte bocht van de clubcross anders aangesneden. Deze bocht zorgde voor vele schade aan fusees en schokbrekers bij de standaardklasse eind augustus. Nu was het aansnijden van de bocht veel ruimer en gemakkelijker van opzet. Ook ontwierp de ACCG hiermee een langere baan. Goed werk was er dus verricht en zo konden we ons opmaken voor hopelijk mooie en faire wedstrijden.



Deelnemers
Ondanks het einde van het seizoen waren er toch veel deelnemers naar Maurik gekomen.
De laatste NK trok toch nog even 176 deelnemers verdeeld over de 7 bekende klassen.
Hiermee waren de ACCG en het BSAC dan ook zeker niet ontevreden.
De verdelingen in de klassen waren qua deelnemers ook goed te noemen daar er alleen in de standaardklasse en de Sprint 2000 een kleine finale gereden zou worden.
Dit zag er op voorhand goed uit want er was een point-of-no-return ingesteld. Als om 17.30 uur niet met de finales begonnen zou zijn werd de einduitslag bepaald aan de hand van de manches. Maar wees nu eerlijk wat zou een afsluitende NK zijn zonder finales?
Gelukkig kwam het niet zo ver overigens want om 17.00 uur zaten alle manches erop. Ondanks dat de wedstrijd een tijdje stil heeft gelegen door een harde confrontatie met de greppel door 1 van de rijders uit de standaardklasse.
Ook het weer liet ons niet in de steek. Net voor het einde van de zomer konden we toch echt spreken van een heerlijke nazomerse dag. Lekkere temperaturen en de hele dag zon zorgden voor een sfeervolle ambiance.

Nacontrole
De nacontrole in Visvliet heeft geen noemenswaardige zaken opgeleverd. De hoofdzaak van deze nacontrole was de junior- en standaardklasse proberen te betrappen op een sper differentieel in de versnellingsbak. Zo had de TC een gemakkelijke klus en bleken alle gecontroleerde coureurs niet over een sper te beschikken.



Juniorklasse
Marcel Reints en Thij Twaalfhoven waren door de afgelasting van de cross in Gendringen eind augustus naar Maurik gekomen om toch te kunnen rijden. Na het verplaatsen van de NK naar Maurik waren zij dus licht in het voordeel. Vooral voor Marcel Reints kwam dit mooi uit bleek nu want hij had volop uitzicht op de titel. In de manches hoefde de rijder uit Apeldoorn dan ook niet na te denken over zijn bandenkeuze en hier werd de basis dan ook gelegd voor de pole in de finale. Dat de jonge rijder, die einde van dit jaar 18 wordt, over stalen zenuwen beschikt bleek wel uit het feit dat de kopstart voor hem was. In de chicane ging het daarna mis voor Miranda Verhees. Zij parkeerde auto met de wielen omhoog wat resulteerde in een rode vlag. Geholpen door zus Mariska werd de auto weer opgelapt en zo volgde een complete herstart. In deze herstart bleek alle moeite voor niets geweest te zijn. De jonge Liesselse legde nu de Peugeot weer verkeerd om bij het insturen van de eerste bocht. De andere dame in deze klasse, Patty Stiphout, startte vals wat niet werd gezien door de starter en zo was zij alle malaise voor. Marcel Reints sloot direct aan en Jimmy Poelarends zat er niet lekker bij. Hij kon zo alleen maar hopen op een mechanisch probleem bij Reints. In de 2e ronde was het Thij Twaalfhoven die de Peugeot ook weer omgekeerd neerlegde en zo was er code rood. Bij de herstart was het weer Patty Stiphout die de kop pakte direct gevolgd door Marcel Reints. Daniel de Bone wist dat hij zijn titel kwijt was en wilde zijn seizoen goed afsluiten. Samen met Reints wurmden zij zich voorbij Stiphout en maakten er een mooie strijd van om de gouden plak. Deze strijd werd uiteindelijk gewonnen door de nieuwe Nederlandse kampioen namelijk Marcel Reints. Daniel de Bone werd zo toch nog 2e en behaalde hiermee zijn beste seizoensresultaat. Jimmy Poelarends kon geen vuist maken in deze finale en wist niet verder te komen dan de 7e plaats na een zware strijd met Michael Scherff. Dit was overigens wel genoeg voor het vice-kampioenschap.

Kampioenschap juniorklasse 2007
1. Marcel Reints
2. Jimmy Poelarends
3. Bjorn Scherff



Standaardklasse
Traditiegetrouw veel deelnemers bij de standaard klasse. Om de 15 finale deelnemers compleet te krijgen was er dan ook weer een kleine finale nodig welke door Pascal Paling op zijn naam geschreven werd. Van de 6 titelkandidaten van deze klasse plaatsen zich er 5 rechtstreeks voor de finale. Alleen Peter Lensink in de prachtige oranje/zilveren MR2 moest zich via de kleine finale zien te plaatsen. Met zijn hakken over de sloot lukte dit met de 3e plaats in de kleine finale sloot hij als 15 aan in de finale.
Het werd een Opel dag in de finale alleen was het voor de Opel rijders jammer dat de titel naar een Japans merk ging.
Patrick Spies had erg veel geluk nodig om zijn titel te prolongeren. Hiervoor moest hij winnen en moesten Vetketel en Stadman ver achterin eindigen. Spies hanteerde de koppeling en het gaspedaal het beste bij de start en zo kon hij als eerste de eerste bocht insturen. Chris Wagenaar, testte ook tijdens de clubcross, kwam direct opzetten vanaf de 2e rij maar moest wat teveel rijders passeren om zodoende te laat de achtervolging op Spies in te kunnen zetten. Spies was inderdaad ver weggelopen op Wagenaar die op zijn beurt weer ver weg gelopen was op Erwin van Es. Zodoende dus een compleet Opel podium als er niets meer zou veranderen. Hendrik Stadman en Ronnie Vetketel reden voor wat ze waard waren want zoals het er nu naar uitzag gingen zij bepalen wie de 2007 titel zou behalen. Vetketel reed rond op de 10e plaats en Stadman op de 5e. Bij geen wijziging zou de titel naar de garagehouder uit Annen gaan. Mocht het Vetketel nog lukken om de MR2 voorbij Danny Reinders te sturen zouden zij in punten gelijk staan en dan zou het feest zijn in Bornerbroek bij de Vetketels. Helaas voor Vetketel veranderde er niets meer in de klasseringen en zo ging Stadman met de NK titel aan de haal. Met het minimale verschil van maar 1 punt eindigde zo een teleurgestelde Vetketel op de zilveren positie in het kampioenschap. Zo bleek de strijd om het kampioenschap in 2007 om dezelfde spelers te zijn gegaan als in 2006. Alleen Christiaan van Dijk zat er niet bij deze keer. In zijn laatste cross, hij stopt ermee, lukt niets hem. Toch eindigde hij in het kampioenschap op een respectabele 6e plek.

Kampioenschap standaardklasse 2007
1. Hendrik Stadman
2. Ronnie Vetketel
3. Patrick Spies



Toerwagenklasse
Anton Roor trok het kampioenschap in Visvliet al naar zich toe. Hiermee was hij dan ook de eerste Nederlands kampioen van 2007. De bebaarde inwoner van Bodegraven wilde in Maurik dan ook nog even laten zien dat hij de snelste was. Helaas voor hem sloeg in de 2e manche het noodlot toe. De 3e versnelling in de bak gaf de geest en zo kon hij al vroegtijdig zijn kampioenschap vieren alleen jammer dat hij in de finale dan niet meer kon vlammen.
Peter Breederland had de Hayabusa motor van broer Nico nog even weggebracht naar Peters Autosport. Hier waren nog een aantal PKÕs extra gevonden en zodoende was hij oppermachtig in de manches. In de finale echter kreeg Breederland ook nog eens te maken met Frederik Veldhuizen. De ontketende rijder uit Westbroek wilde zijn seizoen op een positieve manier afsluiten en ging er goed voor zitten. Het zag er mooi uit met alle matadoren dicht bij elkaar. Tuchter verloor zijn titel en wilde ook nog wel voor een verassing zorgen en zo zaten Kooremans, Veldhuizen, Breederland en Tuchter elkaar flink op de hielen. Er hing iets in de lucht want deze heren gaven elkaar dan ook geen duimbreed toe. Meestal eindigt dit in een anticlimax en zo was dit ook het geval in Maurik. Peter Breederland reed een ruime buitenbocht en sneed mooi naar binnen om de koppositie over te willen nemen. Veldhuizen wilde ook de koppositie wel hebben en zo raakten zij elkaar. Veldhuizen drukte de Suzuki van Breederland in de greppel en zo was het einde verhaal voor de Zuidlandse rijder. Veldhuizen kon, zij het met een gehavende motorkap, door en kon zich aan het einde van de finale zelfs weer met de strijd om de ko bemoeien. Tuchter dacht de winst in de zak te hebben maar een lekke band gooide roet in het eten. Hierdoor kreeg Toon Kooremans, met de geweldig mooie Porsche, de koppositie in handen. Niet verwonderlijk want hij reed strak achter de snelle Scirocco aan. Opvallend zoals de Porsche afgesteld was op het bochtenwerk maar naar later bleek was de tip met het achterdiff de gouden tip. Toon Kooremans kreeg al snel bezoek van Jan van Noort die de voorkant van de Porsche wel graag in zijn achterspiegel wilde zien. Maar wat van Noort ook probeerde Kooremans liet geen gaatje vallen. Door deze prachtige strijd kwam Frederik Veldhuizen alsmaar dichter en dichter bij. De snelle Honda rijder kon echter geen vuist meer maken al streed hij zelfs over de finishlijn nog door.
Het zal misschien wel nooit gebeurt zijn dat het automerk bij uitstek, Porsche, in de toerwagenklasse een overwinning heeft behaald. Nu wel en Toon Kooremans was de bestuurder ervan. Door zijn prestatie en het uitvallen van Breederland werd zelfs de laagste trede van het podium behaald in het eindklassement met evenveel punten als Marco Tuchter die dankzij zijn 3e plaatsen in Kessel en Visvliet betere resultaten heeft.

Kampioenschap toerwagenklasse 2007
1. Anton Roor
2. Marco Tuchter
3. Toon Kooremans



Keverklasse
Gerald Kemper kon zijn slecht verlopen NK seizoen geen extra beetje glans geven in Maurik. In de chicane ging Kemper hard over de kop en zo schakelde de kampioen van 2006 zichzelf uit met veel schade aan het inlaatspruitstuk.
Arjan Stokkink voelde de hete adem van Jan-Paul Klaster in zijn nek. Bij de startopstelling stonden ze dan ook erg dicht bij elkaar in de buurt. Het was niet de dag van Johan Zomer. Op de laatste rij van de finale staan is niet waar hij normaal thuishoort. Toch ging hij er voor zitten want was er nu mooier dan weer een NK titel behalen? De kopstart was voor de Arjan Stokkink die hiermee zeker zou zijn van de titel. Lammert Brink sloot echter direct aan en wilde zijn eerste NK zege van dit jaar ook wel eens binnen hengelen. Achter deze 2 gladiatoren was het direct Jan-Paul Klaster die aansloot. Johan Zomer had een redelijke start en reed in de eerste bocht de verassing van de dag Jacob Heeres achterop. Hiermee was een mooie uitslag voor Jacob Heeres direct gezien en schakelde Zomer zichzelf ook uit voor de titel. Geluk voor Zomer was wel dat hij verder kon rijden en dan nog hoop hield op het uitvallen van Klaster en Stokkink. Stokkink en Brink maakten er een mooie finale van. Jammer voor Brink maakte Stokkink geen enkele fout en qua snelheid was ook Stokkink de snellere. Toch bleef Brink aandringen en ondanks zijn andere lijnen kwam hij Stokkink maar niet voorbij. Stokkink had zo alles in eigen hand en de winst in de finale brachten hem dan ook de NK titel 2007. Brink sloot zijn zeer gedegen kampioenschap met een mooie 2e plaats af en werd zo vierde in de eindstand. Jammer voor Brink was dus zijn diskwalificatie in Aalten. Als hij hier niet teruggezet was in de einduitslag had een 2e plaats zijn deel geweest.
Jan-Paul Klaster eindigde op gepaste afstand als 3e en eiste hiermee de zilveren plak voor zich op. Johan Zomer eindigde uiteindelijk op de 8e plaats net achter onze promo-rijder Bram den Hertog.

Kampioenschap keverklasse 2007
1. Arjan Stokkink
2. Jan-Paul Klaster
3. Johan Zomer



Sprint 1600
Het was geen motorfiets baan hier in Maurik. De automotoren voerden weer eens de boventoon en de Honda motoren lieten zich de baan dan ook goed smaken.
John Lagodny de superrijder uit Preizerdaul Luxemburg kende een slechte dag. Door een gebroken gaskabel in de 2e manche kon uit niet vanuit de eerste rij starten in de finale. Net als vorig jaar was de auto getooid met vlaggen en zou hij de Luxemburgse leeuw nog eens laten brullen. De baan lag hem niet en omdat de titel toch al binnen was nam hij geen enkel risico en eindigde zo een beetje teleurstellend op een 6e plaats en was daarmee wel de snelste motorfiets rijder. De eerste 5 plaatsen in deze prachtige finale waren dus voor de automotoren. Vreemde eend in de bijt was hierbij dan ook ex-kampioen Edwin Tolkamp die als enige met een VW/Audi motor tussen het Honda geweld zat. De strijd was mooi want er waren maar liefst nog 4 kandidaten voor de titel vice-kampioen. Peter Timmermans en Roland Dekkers waren wel de grootste kanshebbers hiervoor. Timmermans, kersvers EP kampioen, pakte brutaal de kop. Direct gevolgd door de verassend sterk rijdende Andre Bouwmeester. Bouwmeester liet echter een redelijk groot gat vallen na een aantal ronden en zo kon Roland Dekkers met de door Andre Vrieze gebouwde Honda opschuiven naar de 2e plaats. De jacht op Peter Timmermans was hiermee dan ook geopend. Wat maakten de beide kemphanen er een mooi gevecht van in de laatste 5 ronden. Iedereen stond dan ook op de banken van de tribune om deze mooie en zeer faire strijd te aanschouwen. Dekkers kwam alsmaar dichter en dichter bij en zag geen mogelijkheid de Belg te passeren. Ondanks zijn kapotte bril bleef Dekkers maar aandringen. In de laatste bocht voor de chicane zag Dekkers zij kans schoon. Het kleine gat wat Timmermans liet was genoeg voor Dekkers om zijn bolide tussendoor te persen. Met deze actie verschalkte hij Timmermans dan ook. Timmermans verzette zich nog fel tegen deze inhaalactie en op de finishlijn probeerde hij het dan ook nog. Helaas voor de Belg lukte dit niet en was de 2e winst deze NK serie voor Roland Dekkers. Na de finishlijn moest Dekkers dan ook vol in de ankers en wist zijn auto ternauwernood uit de greppel te houden. Onopvallend door deze prachtige strijd reden Andre Bouwmeester, Edwin Tolkamp en John van der Coelen ook een mooie wedstrijd. Bouwmeester mocht na afloop dan ook op schavot 3 plaats nemen bij het uitreiken van de dagprijzen.
Lagodny was al kampioen en schreef 3 wedstrijden op zijn naam en was door het seizoen heen dan ook veruit de beste. Lagodny maakt zich nu op voor de laatste 2 EK wedstrijden en zal daarin proberen om na zijn 2e plaats een overwinning voor Peters Autosport te behalen.

Kampioenschap Sprint 1600 2007
1. John Lagodny (L)
2. Roland Dekkers
3. Peter Timmermans (B)



Sprint 2000
In de eerste manche namen we al afscheid van Willem Snijder. De regerend kampioen heeft echt een desastreus seizoen achter de rug en de grote rookwolken uit zijn motor zorgen voor nog meer misere. Ook Pierre Blok kende problemen. Hij voelde zich prima thuis op de "kleine" baan en Maurik maar motorische problemen in de 3e manche noopten hem tot opgave.
Bij de kleine finale was er een mega klapper voor Jakob Kuil. In de chicane hapte de rode sprinter in de wal en was een dubbele Rietberger een feit. Als er punten zouden zijn voor de auto met de hoogste sprong was er een 10 voor hem geweest. Einde verhaal voor hem en een herstart waren een feit. Bij de herstart liep het allemaal erg goed af voor Jos Wagenaar die op het rechte stuk een touche had met Aris de Waal. Gelukkig weinig schade en geen mega-klapper maar wel beide kemphanen uitgeschakeld.
Fielt, Wismans en Rotink schoven door naar de finale en zo kon deze van start. Peter Versluis was ondanks zijn lekke band in een van de manches de te kloppen man. In de start zat hij er goed bij moest toch Akkermans voor laten gaan. Bij het uitkomen van de 2e bocht had Versluis de auto niet meer onder controle en verloor zo kostbare plaatsen. Cleys, inmiddels al kampioen, had ook een goede start vanaf de 2e rij, maar spinde al voor de eerste bocht al kon hij zijn weg wel vervolgen zij het op gepaste achterstand.
Na een aantal ronden ging het goed mis voor Peter Versluis en Gerwin Bultink. Beide autoÕs haakten in elkaar na het uitkomen van de tweede bocht. Bultink belandde op zijn kop in de greppel en Peter Versluis stond er schuin bovenop. Toen Peter Versluis met een van pijn vertrokken gezicht uit zijn auto kroop zagen we direct zijn linker hand raar naar beneden hangen. 's Avonds in het ziekenhuis bleek er een zeer gecompliceerde 4 voudige polsbreuk te zijn waaraan Peter later deze week geopereerd moet worden. Peter heel veel sterkte met je arm namens iedereen. Gerwin Bultink mankeerde gelukkig niets.
De herstart duurde even daar er op een ziekenwagen voor de ongelukkige Peter Versluis gewacht moest worden. Na deze herstart liet Akkermans er geen gras over groeien en snelde in sneltreinvaart naar de overwinning. Zo wist hij zijn tweede overwinning te pakken. Helaas voor hem wist hij op voorhand al dat dit niet genoeg zou zijn voor de titel. Freek Gussinklo en Henk van der Hart maakten er nog een mooie strijd van om de 2e plaats die uiteindelijk door Gussinklo voor zich werd opgeeist. Veel langer had deze strijd dan ook niet moeten duren want Kees Buizerd, gewend aan het rijden op kleine banen, kwam flink opzetten met zijn JvdC frame. Verassend pakte hij dan ook de 4e plaats voor de dolblije Wismans die zo 3e werd in het eindklassement.

Kampioenschap Sprint 2000 2007
1. Patrick Cleys (B)
2. Ronald Akkermans
3. Sjaak Wismans



Superklasse
De spanning was te snijden voor de start van de finale. Het ging erom spannen wie er deze keer met de titel aan de haal zou gaan. Bij winst van Martin Kroon zou hij, na 19 jaar na zijn laatste titel, de nieuwe kampioen zijn. Bij winst van John Verberk moest Kroon tweede worden voor de titel. Er stond dus nogal wat op het spel en bij de start was het vele publiek dan ook muisstil. John Verberk stond op de buitenste plaats op de eerste rij en veroorzaakte een superstart. Martin Kroon wist wat hij moest doen en sloot direct aan. Wat hierna volgde is eigenlijk niet te beschrijven en moet je gezien hebben. De mooiste finale in jaren werd er door de 4 hoofdrolspelers opgevoerd. Er werd werkelijk op het scherpst van de snede gestreden. Uit onverwachte hoek waren er namelijk nog eens 2 snelle rijders bijgekomen. Erik Pijnenburg wilde na de vele aanpassingen aan zijn auto na 3 jaar ook wel weer eens een overwinning meepikken. Huib Versluis deed ook lekker mee en wilde zijn comeback in de NK serie ook wel even opvrolijken met een overwinning. John Verberk ging er goed voor zitten en maakte toch een klein foutje waarna hij weer opnieuw moest beginnen. Michael Kuipers die er in het begin ook nog bijzat werd door Verberk genadeloos aan de binnenzijde van het rechte stuk voorbij gestoken. Geschrokken als de jonge Kuipers was werd hij dan ook rechts af gestuurd. Verberk kon zo weer aansluiten bij de 3 koplopers. In een ultieme buitenom poging verschalkte Verberk al zijn concurrenten in een keer. De koppositie leek hierna voor hem. Maar bij het uitkomen van bocht 4 maakte Verberk de kapitale fout door over zijn linker schouder te kijken of hij Kroon wel echt voorbij was. In deze fase raakte Verberk hard de greppel en verloor hierdoor zijn koppositie weer. Verberk kon wel doorrijden maar moest weer opnieuw beginnen in zijn strijd. Wat Verberk hierna ook probeerde lukt niet meer en zo zag Verberk zijn felbegeerde laatste nog te veroveren sprint titel uit zijn vingers glippen. Kroon liet de Audi flink brullen maar was niet opgewassen tegen de losgebroken Erik Pijnenburg. Een goede oefening dus voor Pijnenburg die zich gaat opmaken voor de EK wedstrijd in Frankrijk. Kroon werd hierna netjes afgeschermd door Huib Versluis die toch ook nog wel pogingen ondernam om Kroon te verschalken maar nooit een ultieme poging kon plaatsen. Met Martin Kroon op een 2e plaats was de titel voor hem en resteerde de 4e plaats van Verberk in de tweede plaats in de eindstand. We mogen deze 4 dappere strijders dankbaar zijn voor de reclame die ze hebben gemaakt voor de autocross. Ze mogen zich dan ook gelukkig prijzen dat ze deze finale hebben gemaakt tot 1 van de allermooiste ooit.
Erik Ankersmit reed onopvallend naar de 5e plaats en werd zo de bronzen winnaar in het eindklassement.
Mocht je na afloop van deze finale een opvallend wit weggetrokken Huib Versluis hebben zien lopen was hij waarschijnlijk misselijk geworden van de vele donuts die hij heeft gedraaid om het kampioenschap van Kroon te vieren. Helaas voor Martin Kroon vielen zijn donuts iets minder fraai uit maat het is hem vergeve.

Kampioenschap Superklasse 2007
1. Martin Kroon
2. John Verberk
3. Erik Ankersmit

Het NK zit erop
Als het NK begint heb je het idee dat je er zolang op moet wachten tot de kampioenen bekend zijn. Naarmate het seizoen vordert gaat het allemaal weer veel te snel. Nu half september zit het erop. Het hoogseizoen is voorbij op nationaal een EP nivo. Op naar de laatste 2 EK's en wat clubcrossen wachten we nu alweer op de nieuwe NK data voor 2008. Het BSAC heeft over een goede week een vergadering waarbij de nieuwe NK data en plaatsen bekend gemaakt worden. Als hier definitief uitsluitsel over bekend is melden we het meteen op onze website zoals jullie van ons gewend zijn.

Nogmaals willen we Peter Versluis van het VeKa team veel sterkte toewensen bij het herstel van zijn arm. Ook willen we nog even gebruik maken van de gelegenheid om het BSAC te bedanken voor de goede samenwerking dit seizoen.

Tot volgend jaar dan maar weer.



Tekst: Emile Moorelisse - AutoCrossNederland.NL
Foto's: Klik hier
15 september 2007.