update: 15 juni

Bouw vordert gestaag,

Deze week en komende weken hebben we vrij genomen om de bouw van de Seat te bespoedigen.
Het is wel duidelijk dat we dit jaar geen rol gaan betekenen in het NK.
Toch hopen we nog de laatste 2 NK's te kunnen rijden.
We houden hiervoor nog wel een slag om de arm. Ook wij weten nu dat zaken door omstandigheden ontzettend tegen kunnen zitten.
De auto staat voor het eerst op de wielen. Zoals we nu kunnen zien klopt alles perfect. Hopelijk is dit een voorbode.
De motor hebben we voorgesteld aan het chassis. Deze hangt er nu dus in.
De koeler en de bak hebben hierdoor ook al hum plaats gevonden.
De gehele ophanging is klaar en de schokbrekers zitten er onder.
Nu moeten we nog de aandrijflijn bekijken en moeten er nog een paar zaken worden afgewerkt.
Hieronder valt o.a. de brandblusser en de plaats van de tank.
Het grootste 'probleem' zal de uitlaat worden. De techneuten hebben er al naar gekeken en dit gaat, wat ik heb begrepen, ook goed komen.
Het dashboard wat we hebben is geplaatst en alle meters kunnen hun plaats krijgen. Toch zijn we nog op zoek naar een nieuw dashboard.
Dus mochten er mensen zijn die weten hoe we aan een goed onbeschadigd dashboard kunnen komen horen we het graag.
Voor de rest kan ik verwijzen naar de foto's. Heb er nog meer gemaakt. Deze zal ik later plaatsen.
Het wordt weer een fantastische auto!


Groet,
OTS racing


meer info: www.actottink.nl

 

update: 25 april

Stap voor stap...

Zoals afgesproken heb ik direct foto's gemaakt. Helaas heb ik ze nu pas kunnen plaatsen. Wat zijn we aan het doen en hoe gaat het met de bouw? Nou eigenlijk redelijk goed. We hebben een achterstand, maar zijn deze redelijk hard aan het inlopen. De bedoeling is met een week de auto op de wielen te zetten, de originele motor te plaatsen en de aandrijflijn te bepalen.

Alle onderdelen van de audi zijn er nog dus dit redelijk snel gaan. Als alles klaar is halen we de auto uit elkaar en kan hij naar de spuiter. We verwachten hem hierna snel weer terug zodat we de auto kunnen afbouwen. Veel teams zitten niet stil. Dit geld ook voor ons.

Ook wij hebben nu eindelijk een bus aangeschaft. Deze staat op de nominatie om door ons verbouwd te worden. Wat ik wel weet is dat de bus pas volgend jaar in gebruik kan worden genomen. Tenzij natuurlijk alles ontzettend mee zit. Dus mochten er nog mensen zijn die iets, voor de om te bouwen bus, kunnen bijdragen horen we dit graag
.

Groet,
OTS racing


meer info: www.actottink.nl

 

update: 16 maart

Staat hij al op wielen?

In de tijd dat Marcel Ottink vader is geworden heeft het even stil gestaan met het werk aan de nieuwe Seat Ibiza Cupra. Dus zijn we eens contact gaan zoeken en kregen het volgende nieuws binnen:

We zijn weer volop aan het werk aan de auto, de auto is in z'n geheel doorgelast en het middenconsole (de tunnel) zit er weer in.
Afgelopen weekend hebben we de motor er in gehangen en hebben we de ophangpunten bepaald. Zodra dit klaar is zou het wel eens hard kunnen gaan. Het meeste wat in de Audi heeft gezeten kunnen we namelijk zo gebruiken.
Maar om realistisch te blijven zullen we nu al zeggen dat we de eerste 2 NK's gaan missen. We doen ons best de auto zo snel mogelijk klaar te hebben, maar het moet wel weer een goede en degelijke auto worden en hier nemen we de tijd voor.
Bedankt voor je belangstelling en nogmaals proficiat met jullie fantastisch mooie site.

Groet, Namens OTS racing,
Martin


meer info: www.actottink.nl

 
Seat Ibiza Cupra voor O.T.S. Racing

Afgelopen seizoen kwam Marcel Ottink met een Audi A3 aan de start van het Veka NK. Al snel werd duidelijk dat Marcel na zijn hevige koprollen in Ruurlo moest gaan beslissen wat O.T.S. in 2007 ging doen. De Audi opknappen of een nieuwe auto bouwen? Het laatste werd de keuze. Ik heb eens aan O.T.S. gevraagd: "Hoe staat het met de nieuwe auto, vertel eens wat." Het volgende kreeg ik binnen:

De audi was na de fikse 2e koprol aardig in de kreukels. Toch zouden we hem wel weer op kunnen knappen. Echter onze angst was dat het chassis zo'n klapper heeft gemaakt dat de kracht een beetje uit het frame is. Na een paar weken overleg en brainstormen hebben we besloten om een nieuwe auto te maken. Dit klinkt misschien makkelijk. Maar dit is het zeer zeker niet. Ook wij zitten met een kosten plaatje. Gelukkig hebben we een zeer betrokken team die veel zelf kan maken. Vooral Marcel en Edwin zijn een paar apart. Zelf ben ik steeds weer verbaasd ver wat ze allemaal kunnen.

We zijn nu 2 maanden bezig met de bouw van onze Seat. Hiervoor is gekozen omdat we gebruik wilden blijven maken van ons motorblok. Dit betreft een 4 cilinder uit de renstal van mike Callaghan. Vermogen voldoende Om een indruk te geven kun je de video even bekijken. Maar je zult de oude auto nog wel kennen.

klik hier voor het filmpje van de demo in Hengevelde

We liggen op schema maar zoals je kunt zien is er nog veel te doen. Hou je op de hoogte.

Groet,
Namens OTS racing,
Martin


meer info: www.actottink.nl