De baan in St. Lenaarts wordt mooier dan mooi al
kun je je dat misschien niet voorstellen. Toch is het
Janssens Autosport Team erin geslaagd de afgelopen week
door een kraan met machinist van zonsopgang tot zonsondergang
zijn gang te laten gaan. De rijders die de baan denken
te kennen van de Europokal in 2007 of zelfs van een
paar maanden geleden komen bedrogen uit.
De baan is een dikke 150 meter langer geworden en komt
zodoende uit op een lengte welke tegen de 1100 meter
aanzit. Deze lengte is op 3 plaatsen gewonnen en maakt
zodoende een aantal bochten wat vloeiender zodat de
2Wd auto's wat beter uit de voeten kunnen.
Het startveld is het eerste wat aangepakt is de afgelopen
week. Deze is bijna helemaal vlak gemaakt zodat er geen
behoefte is meer aan stenen onder de wielen om wegglijden
te voorkomen. Aan de achterzijde van het starveld is
een dempende muur van grond geplaatst om het geluid
niet teveel de vrije loop te laten.
Hierna volgt nog steeds het overbekende en zeer snelle
rechte stuk. De linkerknik naar beneden en de springbult
volgen ook nog steeds en zijn dus onaangetast gebleven.
De linkerknik die nu volgt is ook nog steeds hetzelfde
maar de eerste aanpassing volgt hierna. De baan is hier
verlengd, en dus geen snel komende linkerknik, zodat
er een 80 tal meters verder als in 2007 pas naar links
gereden hoeft te worden. Hier is een mini kombocht aangelegd
om zo ook weer gemakkelijker op de al bekende rechter
kombocht aan te kunnen rijden.
De bekende linkerbocht die de rijders hierna weer het
rechte stuk opbrengt is helemaal grondig verbouwd. Vanuit
het rennerskwartier is een hap klei weggenomen om voor
deze bocht meer ruimte te kunnen maken. En deze ruimte
zal benut kunnen gaan worden door de durfals. Hier wordt
namelijk op dit moment een grote kombocht neergelegd,
welke langs het starveld loopt, om zo ruimer en mooier
het rechte stuk op te kunnen schieten.
Na deze volledige ronde is er ruim 1 kilometer afgelegd.
Hierbij moet je dus rekenen op extra benzine in de tank
om deze extra meters af te kunnen leggen.
Voor degene die nu nog twijfelen om in St. Lenaarts
aan de start te verschijnen is er geen reden meer. Schrijf
je alsnog in om komend weekeinde deel te nemen aan de
EP om op het walhalla van de lage landen je kunsten
te vertonen.
Wellicht ten overvloede maar voor de rijders en toeschouwers
die de E19 in zuidelijke richting rijden is het noodzakelijk
om afslag 2 (Loenhout) te nemen. Vanaf hier staat de
bewegwijzering klaar om je naar St. Lenaarts te loodsen
via industrieterrein de Kluis. Afslag 3, zoals de meeste
route planners zullen aangeven, bestaat niet meer in
zuidelijke richting.