VAN DEN BAAN 2008.

woensdag 24 september 2008

Nieuwe layout St. Lenaarts

De baan in St. Lenaarts wordt mooier dan mooi al kun je je dat misschien niet voorstellen. Toch is het Janssens Autosport Team erin geslaagd de afgelopen week door een kraan met machinist van zonsopgang tot zonsondergang zijn gang te laten gaan. De rijders die de baan denken te kennen van de Europokal in 2007 of zelfs van een paar maanden geleden komen bedrogen uit.

De baan is een dikke 150 meter langer geworden en komt zodoende uit op een lengte welke tegen de 1100 meter aanzit. Deze lengte is op 3 plaatsen gewonnen en maakt zodoende een aantal bochten wat vloeiender zodat de 2Wd auto's wat beter uit de voeten kunnen.
Het startveld is het eerste wat aangepakt is de afgelopen week. Deze is bijna helemaal vlak gemaakt zodat er geen behoefte is meer aan stenen onder de wielen om wegglijden te voorkomen. Aan de achterzijde van het starveld is een dempende muur van grond geplaatst om het geluid niet teveel de vrije loop te laten.
Hierna volgt nog steeds het overbekende en zeer snelle rechte stuk. De linkerknik naar beneden en de springbult volgen ook nog steeds en zijn dus onaangetast gebleven. De linkerknik die nu volgt is ook nog steeds hetzelfde maar de eerste aanpassing volgt hierna. De baan is hier verlengd, en dus geen snel komende linkerknik, zodat er een 80 tal meters verder als in 2007 pas naar links gereden hoeft te worden. Hier is een mini kombocht aangelegd om zo ook weer gemakkelijker op de al bekende rechter kombocht aan te kunnen rijden.
De bekende linkerbocht die de rijders hierna weer het rechte stuk opbrengt is helemaal grondig verbouwd. Vanuit het rennerskwartier is een hap klei weggenomen om voor deze bocht meer ruimte te kunnen maken. En deze ruimte zal benut kunnen gaan worden door de durfals. Hier wordt namelijk op dit moment een grote kombocht neergelegd, welke langs het starveld loopt, om zo ruimer en mooier het rechte stuk op te kunnen schieten.
Na deze volledige ronde is er ruim 1 kilometer afgelegd. Hierbij moet je dus rekenen op extra benzine in de tank om deze extra meters af te kunnen leggen.
Voor degene die nu nog twijfelen om in St. Lenaarts aan de start te verschijnen is er geen reden meer. Schrijf je alsnog in om komend weekeinde deel te nemen aan de EP om op het walhalla van de lage landen je kunsten te vertonen.
Wellicht ten overvloede maar voor de rijders en toeschouwers die de E19 in zuidelijke richting rijden is het noodzakelijk om afslag 2 (Loenhout) te nemen. Vanaf hier staat de bewegwijzering klaar om je naar St. Lenaarts te loodsen via industrieterrein de Kluis. Afslag 3, zoals de meeste route planners zullen aangeven, bestaat niet meer in zuidelijke richting.

Baanoverzicht


Nieuwe bocht


Aanrijden op bocht voor het rechte stuk


Nieuwe kombocht voor het rechte stuk


Nieuwe startveld


Baanoverzicht


Springbult


Baanoverzicht


Feesttent


Patrick Cleys & Wim v.d. Bogaert boren een gat